آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

اخبار کوتاه از فوتبال

شهباززاده به آلانیا اسپور پیوست

مهاجم فصل قبل تیم فوتبال استقلال با امضای قراردادی رسما به آلانیای اسپور ترکیه پیوست تا بعد از رامین رضاییان، دومین ایرانی لیگ ترکیه لقب بگیرد. سجاد شهباززاده، مهاجم فصل گذشته استقلال تهران که پیش از این تیم نیز در تیم فوتبال سایپا عضویت داشت، در نهایت تصمیم گرفت از جمع آبی پوشان تهرانی جدا شود و به عضویت آلانیای اسپور ترکیه درآید.شهباززاده اکنون بعد از رامین رضاییان، دومین ایرانی لیگ ترکیه است. این مهاجم 26 ساله، فصل گذشته در 27 بازی برای تیمش موفق شد 9 گل را به ثمر برساند.

مایلی کهن سرمربی جدید ملوان

محمد مایلی کهن سرمربی پیشین تیم ملی ایران هدایت تیم فوتبال ملوان بندرانزلی را در دست گرفت. مایلی کهن بعد از مذاکره با مدیران ملوان برای سرمربیگری این تیم با آنان به توافق رسید و دیروز در جلسه هیئت مدیره این باشگاه حاضر شد و از برنامه های خود برای ملوان در لیگ دسته اول صحبت کرد. همچنین مایلی کهن دیروز نادر فریاد شیران را به عنوان دستیار خود در ملوان انتخاب کردو از علی دوستی مهر سرمربی تیم های ملی جوانان و نوجوانان ایران درخواست کرد تا با او در تیم ملوان همکاری کند.دوستی مهر به مایلی کهن گفته در صورتی که شرایط کاری اش مهیا شود حتما به ملوان می آید.

لوپتگی رسما سرمربی تیم ملی اسپانیا شد

سرمربی سابق پورتو جانشین ویسنته دل بوسکه شد.با تصمیم فدراسیون فوتبال اسپانیا، خوان لوپتگی، سرمربی 50 ساله و سابق پورتو به عنوان جانشین ویسنته دل بوسکه مستعفی، سرمربی تیم ملی این کشور شد.

پوگبا با صد میلیون در منچستریونایتد

سرانجام سران شیاطین سرخ موفق به جلب رضایت همتایان یوونتوسی خود شدند. بنا بر ادعای سایت گل، دور جدید مذاکرات دو باشگاه یوونتوس و منچستریونایتد بر سر انتقال پل پوگبا، ستاره فرانسوی تیم ایتالیایی به اولدترافورد ثمر بخش بود و طرفین برای انجام این انتقال به توافق رسیدند.بر این اساس پوگبا با امضای قراردادی صد میلیون پوندی جای گرت بیل از رئال مادرید در صدر جدول گرانقیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال را می گیرد و در مدت حضور 5 ساله در منچستریونایتد، فصلی 13 میلیون پوند درآمد خواهد داشت که 3 برابر دستمزد فعلی او در یوونتوس خواهد بود. رئال مادرید دیگر خریدار جدی پوگبا بود اما به نظر می رسد او ظرف چند روز آینده پس از زلاتان ابراهیموویچ، هنریک مخیتاریان و اریک بیلی، چهارمین بازیکن فصل جدید منچستریونایتد نام بگیرد.