آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۹۶
جامعه
۱۷

زائران اربعین از 16 مرداد ثبت نام کنند

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان این که ثبت نام برای راهپیمایی اربعین از روز 16 مرداد در سامانه سماح آغاز خواهد شد، گفت: 2200 دفتر زیارتی آماده پذیرش علاقه مندان به این سفر هستند.

به گزارش تسنیم، محسن نظافتی اظهار کرد: فراخوان نحوه ثبت نام در سامانه سماح برای سفر اربعین حسینی از امروز اطلاع رسانی خواهد شد تا علاقه مندان به این سفر معنوی از تاریخ 16 مرداد اقدام به نام نویسی و ارائه مدارک کنند. وی ادامه داد: متقاضیان این سفر که باید حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند می توانند از امروز تا 16 مرداد مدارک خود را کامل کنند تا براحتی در این سفر حضور پیدا کنند و خللی در اعزام آنها برای ایام اربعین ایجاد نشود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به الزامی بودن ثبت نام در سامانه سماح و انتخاب یکی از کاروان های دارای مجوز سازمان حج و زیارت برای اربعین عنوان کرد: حتی کسانی که به نوعی ویزا داشته باشند، اما در این سامانه ثبت نام نکرده باشند اجازه عبور از مرزها را نخواهند داشت و از حضور آنها در این سفر ممانعت خواهد شد.

نظافتی تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش حضور زائران در مراسم اربعین حسینی باشیم و رقم اعزام متقاضیان نزدیک به دو میلیون نفر خواهد شد.