آرشیو دوشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۹
سیاسی
۲
خبر

واکنش وزیر امور خارجه به اقدام تروریستی اخیر در کابل

وزیرامور خارجه با اشاره به اقدام تروریستی عصر شنبه در کابل تاکید کرد: «شیعه و سنی هر دو قربانی اقدامات تروریستی هستند و باید برای شکست افراط گرایی متحد شوند». به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در صفحه شخصی خود در توئیتر، در واکنش به اقدام تروریستی اخیر در پایتخت افغانستان که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها تن از شهروندان این کشور شد، نوشت: «بمب گذاری های تروریستی افغانستان نمونه دیگری از عمق شرارت داعش است؛ شیعه و سنی هر دو قربانی هستند و باید برای شکست افراط گرایان متحد شوند.»

پیش تر نیز بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این اقدام تروریستی را شدیدا محکوم و با مردم، دولت و خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

قاسمی با ضد انسانی و غیراسلامی خواندن اینگونه اقدامات، گفت: تروریسم، افراطی گری و به مخاطره انداختن جان مردم بیگناه همواره و همیشه و در هر کجا غیر قابل توجیه و مردود است.

وی افزود: همانگونه که بارها اعلام کرده ایم، بدون همکاری و درک مشترک میان تمامی کشورها و جامعه جهانی، ریشه کن ساختن این پدیده نامیمون امکان پذیر نخواهد شد. سفارت ایران در کابل نیز حمله تروریستی روز شنبه در کابل را محکوم کرد.