آرشیو دوشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۹
شهرستان ها
۷

100 آبگرمکن خورشیدی جایگزین سوخت فسیلی شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد از آغاز جایگزینی 100 آبگرمکن خورشیدی به جای سوخت فسیلی در روستاهای منطقه محروم سیلاب کلوار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

جواد رحیمیان افزود: برای خرید 150 دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای جلوگیری از قطع درختان جنگلی در مناطق روستایی محروم، سه میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان جنگل های کشور هزینه شده است.

وی تصریح کرد: 50 دستگاه آبگرمکن از این تعداد در روستاهای دیگر شهرستانهای استان نصب خواهد شد.

رحیمیان با بیان اینکه 70 درصد چوب درختان بلوط قطع شده در روستاهای حاشیه جنگل به عنوان سوخت آبگرمکن مصرف می شود، افزود: در قالب این طرح ضمن جلوگیری از قطع درختان در قالب تفاهم نامه ای زمینه مشارکت روستاییان در حفظ جنگل ها فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: در منطقه سیلاب کلوار بویراحمد بخشی از جنگل های شهرستان بویراحمد مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است که به دلیل محرومیت منطقه و نبود سوخت های فسیلی مردم برای تامین سوخت خود از چوب درختان بلوط استفاده می کنند.

سیلاب کلوار بویراحمد با 17 روستا یکی از محروم ترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد است و مردم این روستاها از کم ترین امکانات رفاهی برخوردارند.

محرومیت از امکانات بهداشتی و درمانی، راه ارتباطی مناسب، نبود زیرساخت ها برای فعالیت های کشاورزی، بیکاری و فقر از جمله مشکلات مردم این منطقه است.