آرشیو دوشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس مرکز فوریت های پزشکی کشور: 70 درصد روستاهای کشور تحت پوشش خدمات اورژانس قرار می گیرد

رئیس مرکز فوریت های پزشکی کشور گفت: بیش از 70 درصد مناطق روستایی کشور تحت پوشش خدمات اورژانس 115 قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امین صابری نیا در حاشیه اجلاس مراکز اورژانس کشور در سرعین در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر توسعه خدمات اورژانس در مناطق روستایی و محروم گفت: در این راستا 50 مرکز بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی در روستاها خدمات ارائه می کنند که اورژانس قادر خواهد بود با تامین آمبولانس خدمات خود را در این مناطق ارائه دهد.

وی بیان کرد: قرار است با تامین نیروی انسانی از طریق اورژانس و همچنین اختصاص یک درصد ارزش افزوده از طریق معاونت های امور بهداشتی خدمات اورژانسی در مناطق روستایی توسعه یابد.

وی تصریح کرد: اورژانس در دو مسیر اولویت های خود را پیگیری می کند که این اولویت ها مربوط به توسعه خدمات در مناطق محروم روستایی و صعب العبور است که در این باب اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی کشور افزود: یکی از اولویت های این سازمان نوسازی ناوگان آمبولانس است که با توزیع 1800 دستگاه آمبولانس در سه سال اخیر سعی شده تا خدمات باکیفیت مطلوب تر و سرعت عمل مناسب تر انجام شود.

رئیس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور از راه اندازی پایگاه های مراکز روستایی خبر داد و گفت: اورژانس 115 خدمات خود را در مناطق روستایی و عشایری افزایش خواهد داده و در مناطق صعب العبور نیز اورژانس هوایی راه اندازی می شود.