آرشیو دوشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۹
ایران زمین
۱۹

اقتصادی

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی در آران و بیدگل

نخستین نیروگاه خورشیدی آران و بیدگل در استان اصفهان، با ظرفیت 20 کیلو وات به شبکه سراسری توزیع برق متصل شد.

«ابوالفضل معینی نژاد»، فرماندار آران و بیدگل درگفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: این نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در محل فرمانداری آران و بیدگل احداث شده است.

نیروگاه برق خورشیدی آران و بیدگل توان تولید 60 مگاوات برق در یک سال را دارد و در حال حاضر دوره 20 ساله خرید تضمینی برق از این نیروگاه با قیمت 8هزار ریال بر کیلووات ساعت با اتصال نیروگاه به شبکه آغاز شده است. آران و بیدگل به طور متوسط سالانه از 300 روز آفتابی با تابش 10 ساعته خورشید برخوردار است و به همین دلیل از مستعدترین مناطق برای بهره برداری از انرژی خورشیدی به شمار می رود.

سرمایه گذاری 96 میلیون دلاری کره جنوبی در هرمزگان

بندرعباس- خبرنگار«ایران»/ سرمایه گذاران کره جنوبی 96 میلیون دلار با اولویت بخش معدن در هرمزگان سرمایه گذاری می کنند.

«جاسم جادری»، استاندار هرمزگان پس از دیدار با هیات سرمایه گذاری از کشور کره جنوبی، اظهار داشت: سرمایه گذاران کره ای علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری دربخش های معدن، پایانه های نفتی، نیروگاه خورشیدی، نیروگاه سیکل ترکیبی وساخت بندر در هرمزگان اعلام کردند و ما نیز آمادگی خود را برای همکاری با این سرمایه گذاران اعلام کردیم.

تفاهمنامه ای میان بخش خصوصی هرمزگان و سرمایه گذاران کره جنوبی منعقد شده که براساس آن یک شرکت مشترک ایرانی - کره ای در2 ماه آینده ثبت می شود تا امور مربوط به سرمایه گذاری کره جنوبی در هرمزگان را پیگیری کند.