آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۴۳
سیاست
۲

خبر

پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت مادر شهید صیادشیرازی

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری: حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در پیامی درگذشت مادر گرامی امیر سرافراز شهید سپهبد صیادشیرازی را تسلیت گفتند. متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است: «بسمه تعالی؛ درگذشت مادر گرامی امیر سرافراز و فرمانده مومن و شجاع، شهید سپهبد صیادشیرازی را به خاندان گرامی ایشان و به همه دوستداران آن ارتشی فداکار تسلیت عرض می کنم و رحمت و مغفرت خداوند را برای وی مسئلت می کنم».

رئیس جمهور با مردم سخن می گوید

ایرنا: معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری اعلام کرد: گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهوری با مردم، شامگاه سه شنبه انجام خواهد شد. پرویز اسماعیلی گفت: رئیس جمهوری در این برنامه تلویزیونی که سه شنبه، دوازدهم مرداد، پس از خبر 21 از شبکه اول سیما، شبکه خبر و رادیو سراسری به طور زنده پخش خواهد شد؛ مهم ترین مسائل روز کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منطقه ای و بین المللی را تشریح می کند. او افزود: رئیس جمهور همچنین ضمن ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد دولت، مهم ترین برنامه های مربوط به حوزه های روابط خارجی، منطقه ای و سایر مسائل اقتصادی و اجتماعی را نیز با مردم در میان گذاشته و به سوالات مطرح روز پاسخ خواهد داد. پیش از این زمان گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور، یکشنبه دهم مرداد اعلام شده بود.

شرط ایران برای شروع عمره

خبرگزاری صداوسیما: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: شرط اصلی و خط قرمز ما برای تصمیم گیری شروع عمره، محاکمه دو پلیس مجرم و صدور رای نهایی دادگاه است. سعید اوحدی با اشاره به اقدام ناشایست دو پلیس عربستانی و اینکه عربستان در نهایت باید تغییر رفتار دهد، گفت: آنها باید با محاکمه آن دو پلیس فاسد و رد مبالغ دیه شهدای دو حادثه تلخ سال گذشته، حسن نیت نشان دهند.