آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۳
اخبار کشور
۳

تشییع و خاکسپاری باشکوه شهدا در تهران

دیروز استان تهران میزبان شهدای گمنام، تازه شناسایی شده و مدافع حرم بود.

با حضور باشکوه مردم شهیدپرور استان تهران یازده شهید گمنام پس از تشییع در فدراسیون تکواندو، شهرک قائم واقع در منطقه سوهانک، منازل مسکونی زینبیه نزاجا، شهر رباط کریم، شهرک امیریه شهرستان شهریار و شهر ارجمند (شهرستان فیروزکوه) به خاک سپرده شدند.

همچنین سه شهید تازه شناسایی شده نیز سال ها پس از شهادت بر دوش مردم قدرشناس تهران تشییع شدند.

به گزارش تسنیم، روز پنجشنبه پیکر شهید تازه تفحص شده، علی طالب زاده که در عملیات والفجر4 و در منطقه عملیاتی پنجوین به شهادت رسیده بود 33 سال پس از شهادت از مقابل کلانتری تهرانسر تشییع و در قطعه 26 گلزار شهدای تهران به خاک سپرده شد.

همچنین پیکر شهید عزت الله رضاعلی که سال 65 در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسیده بود ازخیابان نبرد، بلوار پاسدار گمنام تشییع و در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

شهید تازه تفحص شده، ناصر مظفری نیز که در سال 61 و در عملیات رمضان در شرق بصره مفقود الاثر شده بود بعد از گذشت 34 سال از شهادتش دیروز در میدان خراسان، خیابان خاوران تشییع و در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

همچنین پیکرهای مطهر سه شهید مدافع حرم «شهید محمد اسفندیاری»، «شهید شیر علی محمودی» و «شهید حمیدالله سلطانی» از شهدای تیپ فاطمیون دیروز در منطقه 17 تهران تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیکرهای این شهدا پس از تشییع از مزار شهدای گمنام در خیابان ابوذر در قطعه 50 بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شدند.