آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۵۸۷
حادثه
۱۴
زورگیر

مسافر دربستی، زورگیر از آب درآمد

باشگاه خبرنگاران| مردی که تحت پوشش مسافر اقدام به زورگیری از رانندگان خودروهای سواری می کرد، دستگیر شد. این مرد با عنوان مسافر، خودروها را به شکل دربستی کرایه می کرد و آدرس مسیرهایی مانند جشنواره، نارمک، تهرانپارس و فشم را به راننده می داد.

او در میان راه و در مسیری خلوت ناگهان سلاح سرد خود را بیرون می آورد و با استفاده از آن از راننده زورگیری و سرقت می کرد. در تحقیقات ماموران از راننده هایی که طعمه این زورگیر شده بودند مشخص شد سارق اموال گرانبها و وجوه نقد راننده های مالباخته را سرقت می کرده و بعد آنها را از خودروی شان بیرون می انداخته و متواری می شده است.

همچنین سارق بعد از طی کردن مسیر اندکی با خودروی سرقتی آن را در خیابان رها می کرده است. چندی پیش با ارجاع یک فقره پرونده از سوی مقام قضایی به کلانتری 127 نارمک درباره وقوع چند فقره زورگیری تحت پوشش مسافر از رانندگان محدوده شرق تهران، تیمی از ماموران این کلانتری تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند. بعد از ارجاع این شکایت ماموران پلیس آموزش های لازم را به رانندگان مسافربر در این محدوده دادند. همچنین چهره و وضعیت ظاهری متهم برای شناسایی او منتشر شد.

تمهیدات پلیس برای دستگیری متهم ادامه یافت تا اینکه مدتی بعد یکی از گشت های انتظامی کلانتری نارمک متهم را در محدوده نارمک مشاهده کرده و برای دستگیری او وارد عمل شد. متهم پس از مشاهده ماموران ابتدا با ایجاد یک درگیری سعی داشت با سلاح سرد به ماموران حمله کند: اما این فرد سرانجام دستگیر و به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت و زورگیری از رانندگان اعتراف کرد. پلیس پایتخت گفت: تعدادی از شاکیان و مالباختگان این فرد شناسایی شده اند اما برای کشف دیگر جرایم احتمالی و رسیدگی به پرونده، این فرد به همراه پرونده اش به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.