آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

محکومیت ناچیز پلیس کانادایی

یک افسر کانادایی که در سال 2013 یک جوان 18 ساله را به قتل رسانده بود، از سوی دادگاه فقط به 6 سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این افسر پلیس اهل تورنتو کانادا به اتهام قتل یک نوجوان سیاه پوست در سال 2013 محاکمه و فقط به 6 سال حبس محکوم شد.

براساس گزارش گاردین، دادگاهی در شهر تورنتو، «جیمز فورسیو» افسر پلیسی که در ژانویه 2013 با شلیک 8 گلوله جوان 18 ساله را به قتل رسانده بود، محکوم به 6 سال حبس کرد.

این افسر پلیس، «سامی یتیم» جوان 18 ساله را که با چاقو مسافران یک قطار شهری را تهدید کرده بود، هدف 8 گلوله قرار داد و به قتل رساند.

انتشار ویدئو این حادثه در کانادا منجر به اعتراضات گسترده علیه پلیس شدبه طوری که پلیس مجبور شد افسر متخلف را از کار معلق کند و دادگاهی در این رابطه تشکیل شود.

به گفته فعالان حقوق بشر در کانادا صدور حکم علیه پلیس، موردی نادر در این کشور است و پلیس در اغلب موارد به راحتی تبرئه می شود.

صدور حکم برای این پلیس قاتل در حالی رخ می دهد که روز پنجشنبه نیز پلیس اتاوا با شلیک به یک مرد سیاهپوستی که دچار اختلال مغزی بود را به قتل رساند.

سال گذشته نیز «اندرو لوکو» افسر پلیس تورنتو یک مهاجر سودانی تبار را که سابقه بیماری روانی داشت، بی هیچ اتهامی به ضرب گلوله کشت.

واحد تحقیقات ویژه انتاریو (SIU)، که به بررسی موارد قتل مسلحانه در کانادا پرداخته است، می گوید که طی یک سال گذشته در این کشور 266 مورد تیراندازی رخ داده است که در 12 مورد از آنها پلیس به اشتباه شهروندان را هدف قرار داده است.