آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۳
صفحه آخر
۱۲

رئیس شورای علمای بحرین هم از سوی ماموران آل خلیفه بازداشت شد

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در ادامه موج فشارها علیه علمای انقلابی این کشور «سید مجید المشعل» رئیس شورای علمای بحرین را نیز بازداشت کردند.

سرویس خارجی - رژیم آل خلیفه مدتی است که به دستور اربابان سعودی خود موج جدیدی از فشارها را علیه انقلاب مردمی این کشور کلید زده است. بازداشت شیخ علی سلمان، سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و ممانعت از برگزاری نماز جمعه در مساجد این کشور تنها بخشی از این فشارها هستند.

روز جمعه اما خبری منتشر شد مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به منزل «سید مجید المشعل» رئیس شورای علمای بحرین هم هجوم برده سپس اقدام به بازداشت وی کرده اند. این در حالی است که روز چهارشنبه گذشته اولین جلسه دادگاه شیخ عیسی قاسم برگزار شد؛ ولی شیخ قاسم در این جلسه حضور پیدا نکرد.

خبر دیگر از بحرین اینکه رژیم آل خلیفه روز جمعه که روز «همبستگی جهانی با ملت بحرین» بود، از برگزاری نماز جمعه در الدراز زادگاه آیت الله شیخ عیسی قاسم جلوگیری کرد.علمای بحرین با صدور بیانیه ای جلوگیری از اقامه نماز جمعه در مسجد امام صادق(ع) در منطقه الدراز در نزدیکی شهر منامه پایتخت این کشور را محکوم کردند. آل خلیفه همچنین با اعزام شمار زیادی از ماموران خود به مناطق مختلف بحرین، مانع از برگزاری روز همبستگی جهانی با ملت بحرین شد.

اما همزمان با این اقدام، هزاران بحرینی توانستند با برگزاری تظاهرات در منطقه «الدراز» ادامه ظلم و ستم دینی از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم کنند. تظاهرات کنندگان با تجمع در خیابان های «الدراز» زادگاه آیت الله شیخ عیسی قاسم، شعارهایی علیه شاه بحرین سر دادند و وی را مسئول تجاوزهای ادامه دار در این کشور از بیش از پنج سال قبل تاکنون دانستند.