آرشیو پنجشنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۵۳
ورزش
۱۸

پنج حلقه

سرنا ویلیامز هم حذف شد

زن شماره یک تنیس زنان از بازی های المپیک حذف شد. در ادامه رقابت های تنیس زنان المپیک، «سرنا ویلیامز»، بخت شماره یک قهرمانی این رقابت ها، با شکست برابر «الینا اسویتولینا» از اوکراین از دور رقابت ها کنار رفت. سرنا که قبل از المپیک، قهرمان ویمبلدون شده بود، به دنبال به دست آوردن دومین طلای پیاپی خود در المپیک بود، اما با حذف از بازی های ریو، به هدف خود نرسید. پیش از این، ونوس ویلیامز، خواهر سرنا، نیز از رقابت های انفرادی زنان حذف شده بود. در بخش دونفره نیز این دو خواهر آمریکایی حذف شده بودند. این برای نخستین بار است که سرنا ویلیامز در المپیک هایی که حضور دارد بدون مدال می ماند. در بخش مردان هم پیش از این نوواک جوکوویچ، مرد شماره یک جهان، وداعی زودهنگام داشت. این در حالی است که رافائل نادال موفق شد با برتری برابر تنیسور ایتالیایی، به دور سوم المپیک ریو راه پیدا کند.

چهار رکورد شکنی وزنه بردار زن چینی

وزنه بردار زن چینی در المپیک ریو توانست رکورد دوضرب و مجموع جهان و المپیک را در دسته 63 کیلوگرم بشکند. در رقابت های دسته 63 کیلوگرم وزنه برداری زنان در المپیک ریو، وی دینگ از چین توانست با ثبت رکورد 115 یک ضرب، 147 دوضرب و مجموع 262 کیلوگرم، عنوان قهرمانی را به دست آورد.

خداحافظی احساسی ملایی

جودوکار المپیکی ایران پس از حذف از المپیک ریو از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد. سعید ملایی، جودوکار وزن منهای 81 کیلوگرم، بعد از حذف از بازی های المپیک، در صفحه اینستاگرام خود ضمن عذرخواهی از مردم، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. ملایی چهارشنبه در اولین مسابقه خود در المپیک، در مبارزه با حریف روس خود به دلیل داشتن یک اخطار بیشتر شکست خورد و حذف شد. خالمورزایف روس در نهایت موفق شد قهرمان این وزن شود تا مشخص شود که ملایی چه فرصت مطلوبی برای کسب مدال المپیک داشت که آن را از دست داد. پس از اعلام خبر خداحافظی ملایی، محمدرضا رودکی، مدیر تیم های ملی، این تصمیم او را احساسی خواند و اعلام کرد او را در تیم ملی نگه خواهد داشت.