آرشیو دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۶
شهرستان ها
۷

تردد وانت بارها در راه های برون شهری زنجان ساماندهی می شود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان اعلام کرد: تردد وانت بارها در راه های برون شهری از ابتدای آبان ماه امسال ساماندهی می شود.

زنجان - خبرنگار کیهان: ایرج دست نشان گفت: به منظور ساماندهی ناوگان وانت بار و ایجاد نظم در تردد وانت بارها در جاده های برون شهری و ارتقاء سطح ایمنی جاده های کشور دستورالعمل لازم در این رابطه در سطح کشور تهیه و تدوین شده است.

وی عنوان کرد: این دستورالعمل از اول آبان ماه سال جاری اجرایی می شود و طبق آن شرایط فعالیت رانندگان حمل و نقل کالای سبک (وانت بار) برون شهری بر اساس دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان حمل و نقل برون شهری و روستایی خواهد بود.

دست نشان گفت: دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی برای صدور برگ فعالیت برای متقاضیان رانندگی وانت بار کفایت می کند.

دست نشان با اشاره به اینکه ارائه گواهینامه حداقل پایه 3 برای رانندگان وانت بار الزامی است تصریح کرد: برای ورود به بخش و صدور مجوز فعالیت، حداقل سن رانندگان وانت بار 23 سال و حداکثر 55 سال است که در مورد رانندگان بخش حمل و نقل روستایی و همچنین رانندگانی که سابقه پرداخت حق بیمه دارند، تا سقف 10 ساله به حداکثر سن مذکور اضافه خواهد شد.

وی افزود: حداکثر سن رانندگی وانت بارها در سطح جاده ها 69 سال در نظر گرفته شده است که با رسیدن سن راننده به 69 سال، به طور خودکار، بر فعالیت وی غیرفعال خواهد شد.