آرشیو شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۱۹
جهان
۶

شهروندان بحرینی زیر فشارهای آل خلیفه

رژیم آل خلیفه در ادامه فشارهای خود علیه مخالفان در دادگاه های فرمایشی خود 26 نفر دیگر را به سه تا ده سال زندان محکوم کردند.

بر اساس گزارش وبگاه اللولو، دادستان بحرین به افراد بازداشت شده اتهاماتی از قبیل شرکت در تجمع بیش از پنج نفر و تلاش برای تنش آفرینی زده است. بازداشت شدگان بارها اعلام کرده اند که مورد شکنجه شدید و اعتراف تحت اجبار قرار گرفته اند. به گفته آنها این اقدامات نشانه آن است که دادگاه های دولت بحرین از ساده ترین معیارهای بین المللی برای محاکمه عادلانه محروم است. سازمان «دید بان حقوق بشر»، نظام قضایی در بحرین را «نظامی برای ظلم» توصیف و تاکید کرده دادگاه ها نقشی اساسی در کمک به دولت این کشور برای اجرای سیاست های سرکوبگرانه ایفا می کنند.

قرار است روز های پنجشنبه و جمعه این هفته مردم انقلابی بحرین یک بار دیگر با برگزاری تظاهرات همبستگی خود را با روحانیون بازداشت شده اعلام کنند. جریان الوفاءالاسلامی بحرین با صدور اطلاعیه ای از شهروندان این کشور خواست تظاهرات شان را از چند منطقه از جمله الدیه، المصلی، ستره و مناطق دیگر آغاز کنند. رژیم آل خلیفه اخیرا شماری از روحانیون را به دلیل مشارکت در تحصن در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی این کشور بازداشت کرده است. حکومت بحرین 31 خرداد گذشته، شیخ عیسی قاسم را از حق شهروندی محروم کرد که واکنش های گسترده ای را در داخل و خارج به همراه داشت.

فشارهای ظالمانه حکومت آل خلیفه علیه شیعیان تا به حدی است که متحدان این رژیم را هم به اعتراض واداشته است. در جدیدترین اظهارنظر، تام مالینوفسکی، دستیار وزیر خارجه آمریکا در حوزه دموکراسی و حقوق بشر گفته است: «نگاه نظام بحرین به شیخ میثم السلمان مدافع حقوق بشر این کشور به چشم مجرم، به این معنی است که برخلاف ادعاهای نظام، اعتدال و میانه روی در این کشور جرم است».