آرشیو دوشنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۲
جهان
۲۰

دو خط خبر

عربستان در چند ماه آتی کمکی به ارزش 5/4 میلیارد دلار به قاهره می دهد. این بسته همچنین شامل سپرده ای به ارزش دو میلیارد دلار می شود که هدف از آن حمایت از ذخیره ارزی بانک مرکزی مصر است.

دولت انگلیس از طرحی خبر داده که براساس آن قصد دارد آنچه را که «خطرناک ترین افراط گران» نامیده در زندان های فوق العاده امنیتی در داخل زندان های عادی قرار دهد تا جلوی اقدامات آنها برای به افراط کشیدن دیگر زندانیان را بگیرد.

اسناد منتشر شده از سوی ادوارد اسنودن، مقاطعه کار پیشین آژانس امنیت ملی امریکا تایید می کند که امریکا برای کسب اطلاعات و جاسوسی از ارتش و مقامات سیاسی پاکستان برخی از کدهای محرمانه و مهم شرکت مخابرات پاکستان را هک کرده است.

دولت کویت با وجود کسری بودجه بی سابقه و در راستای رویه شتاب زده خود جهت تقویت توانمندی های نظامی ٬قرارداد خرید چندین فروند جنگنده اف 18 را با امریکا منعقد کرد.

مرکز حقوق بشر بحرین با اعلام اینکه شهروندان وعلمای شیعه در بحرین از سوی رژیم آل خلیفه تحت انواع ظلم قرار گرفته وروش های ظالمانه در سطوح مختلف حقوق سیاسی ودینی در حق آنها اعمال شده است، خواستار توقف محاکمه علمای شیعه شد.

صادق خان، شهردار لندن در مقاله ای تند و انتقادی برای روزنامه آبزرور نوشت: رهبر کنونی حزب کارگر اعتماد نمایندگان پارلمان در کاخ وست مینیستر را از دست داده و نمی تواند اعتماد و احترام رای دهندگان را به دست آورد. وی به اعضای حزب کارگر تاکید کرد که اگر می خواهند از یک شکست انتخاباتی دیگر اجتناب کنند باید از شر جرمی کوربین به عنوان رهبر این حزب خلاص شوند.