آرشیو دوشنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۲
اجتماعی
۴

کارتن خوابی کارگران شهرداری در اطراف حرم

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به بازدید شبانه اش از کارتنخواب های پیرامون منطقه حرم امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: در منطقه اطراف حرم علاوه بر حضور کارتنخواب ها شاهد برخی موارد غیراخلاقی و جرایم مربوط به مواد مخدر بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر، محمدمهدی تندگویان با اظهار تاسف از آنچه حضور جمعی از افراد ایثارگر و حتی دارای کارت جانبازی و آزادگی در این محدوده و در جمع کارتنخوابها خواند، با برشمردن مشخصات برخی از آنها خواستار رسیدگی بنیاد شهید و دیگر نهادهای مربوطه به وضعیت این افراد شد و گفت: این عده با وجود مشکلاتشان برای دوری از مفاسدی چون مواد مخدر به جای آنکه به محلاتی همچون هرندی بروند به اطراف حرم روی آورده اند، اما در معرض مسائلی همچون مواد مخدر قرار دارند.

وی ادامه داد: بخش دیگری از کارتنخواب های این محدوده کارگران فصلی شهرداری بودند که برای پیمانکاران بویژه در حوزه فضای سبز کار می کردند که به علت درآمد کم مجبور به کارتنخوابی هستند، این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای سوم پیمانکاران بویژه در حوزه فضای سبز موظف به تامین خوابگاه برای کارکنان خود هستند و حالاباید رسیدگی شود که چرا پیمانکاران در این حوزه کم کاری کردند.

وی افزود: متاسفانه درآمد کارگران فصلی شهرداری کم است و آنها پول خود را برای خانواده هایشان در شهرستان ها ارسال می کنند و خودشان مجبور به کارتنخوابی هستند.

تندگویان همچنین درباره قطع دو اصله درخت کهنسال در خیابان الهیه تهران، گفت: اگر وارد عمل نمی شدیم مالک قصد داشت حدود 10 تا 12 درخت دیگر را قطع کند.

تندگویان با بیان اینکه پیش از این نیز گزارش هایی داشتیم مبنی بر اینکه سامانه 137 در روزهای تعطیل و بویژه در منطقه یک به گزارش های مردمی توجه نمی کند، گفت: امروز این تذکر ارائه شد و جای سوال است که آیا سامانه 137 در اعلام این گزارش قصور داشته یا اینکه این سامانه به واحد ذیربط اطلاع رسانی کرده و آنها وارد عمل نشدند که این موضوع باید بررسی شود.