آرشیو سه‌شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۲۳
اخبار کشور
۱۰

اخبار کوتاه

مخالفت کمیسیون امنیت ملی با بخش نظامی برنامه ششم

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با تسنیم در واکنش اشکالات جدی لایحه برنامه ششم از جمله نفوذ امنیتی، اظهار کرد: لایحه برنامه ششم دارای اشکالات محتوایی و ساختاری زیادی است که تنها یکی از این موارد که بسیار مهم نیز هست، بحث ماده 30 آن است.

وی تاکید کرد: این ماده که موجب اخلال در ماموریتهای نیروهای مسلح کشور می شود قطعا برخلاف قانون اساسی است. ماموریت نیروهای مسلح طبق قانون کاملا مشخص است.

توافق مجلس و شورای نگهبان برای افزایش مواد لایحه برنامه ششم توسعه

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با مهر در خصوص جلسه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: آقای لاریجانی اعلام کرد هماهنگی های لازم در این زمینه با شورای نگهبان صورت گرفته است و شورای نگهبان اعلام کرده در خصوص مواد لایحه برنامه و لایحه بودجه سقفی در نظر نمی گیرد و مشکلی با افزایش مواد لایحه برنامه در بررسی های کمیسیون تلفیق ندارد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد 4 کمیته اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی،حوزه امور عمومی، کمیته امنیتی و دفاعی در کمیسیون تلفیق برنامه تشکیل شده و اعضای کمیسیون عضو این کمیته ها شوند.

بازدید سرلشگر صالحی از اردوگاه دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش

به گزارش مهر، امیرسرلشگر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از اردوگاه رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش و یگان واکنش سریع سال سوم دانشگاه افسری امام علی(ع) بازدید کرد.

اختصاص بودجه لازم جهت جبران سیل استان ایلام

هیات وزیران در جلسه روز گذشته خود، مبلغ یک هزار و 53 میلیارد و 810 میلیون ریال بابت جبران خسارات سیل استان ایلام، اختصاص داد.