آرشیو چهارشنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۴
ایران زمین
۱۹

در دولت تدبیر و امید محقق شد

رشد 72 درصدی سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی

سرمایه خارجی وارده به خراسان رضوی در 3 ساله دولت تدبیر و امید در مقایسه با قبل از آن 72 درصد رشد داشته است.

«شکوه میرشاهی»، سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با ایرنا افزود: در 3 سال فعالیت دولت یازدهم یک هزار و 430 طرح سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف اقتصادی با سرمایه گذاری 656 میلیون دلار دراستان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ها در 2 بخش دارای تضامین دولتی و بدون اخذ تضمین دولت بوده، اظهار داشت: در حوزه اموراقتصادی بسترهای مناسبی در قالب مرکز خدمات سرمایه گذاری و پنجره واحد فراهم شده و استان با ثبت یک هزار و 700 شرکت خارجی دارای رتبه اول کشور در این زمینه است.سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: از سال 81 و ابلاغ قانون سرمایه گذاری خارجی تاکنون یک هزار و 560 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شده که 656 میلیون دلار آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

در سال 94 نیز 308 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی انجام و در 5 ماهه نخست امسال 154 میلیون دلار سرمایه گذاری در استان محقق شده است.

میرشاهی با اشاره به اینکه عوامل فرهنگی و اجتماعی با آموزش مدیران و تبلیغات محیطی و القای باور سرمایه گذاری برای توسعه انجام می شود، گفت: در ماه های اخیر حضور مداوم سرمایه گذاران فرانسه، ژاپن، کره و آلمان و دیگر کشورها در استان، بیانگر عزم جدی استان در بستر فرهنگی و تسهیل در سرمایه گذاری ها ست.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی یادآور شد: حمایت از سرمایه گذاران موجود دراستان، جهت دهی و هدفمند کردن جریان سرمایه در استان از طریق تدوین نقشه جامع سرمایه گذاری و اصلاح نظام پولی، مالی و گمرکی بخشی از راهکارهای جذب سرمایه بر اساس بررسی ها و نظرات صاحبنظران اقتصادی است.