آرشیو چهارشنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۲۴
شهرستان ها
۷

رئیس انجمن صنایع غذایی آذربایجان شرقی:نبود شکر 80 درصد شیرینی فروشی های آذربایجان شرقی را تعطیل کرد

رئیس انجمن صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی آذربایجان شرقی از تعطیلی 80 درصد واحدهای شیرینی و شکلات استان به دلیل نبود شکر خبر داد.

تبریز- خبرنگار کیهان:یونس ژائله در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال جاری نامه ای به آقای جهانگیری با موضوع کمبود مواد اولیه و شکر نوشتیم که راه به جایی نبرد و جواب مشخصی دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه در تیر ماه سال جاری نیز نامه مجددی نوشتیم مبنی بر اینکه 80 درصد کارخانجات به دلیل کمبود شکر تعطیل شده اند، افزود: ما پیگیر نامه ها هستیم، بورس، شکر را تامین نکرده و تا 25 شهریور نمی توانیم منتظر بمانیم و می خواهیم این موضوع از دست جهاد کشاورزی خارج و دوباره به وزارت صنعت واگذار شود.

ژائله اذعان داشت: استان ما بیشترین آسیب را از نبود شکر می بیند چرا که بزرگ ترین مصرف کننده شکر است.

وی با رد اظهارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر ارائه بیش از 15 هزار تن شکر در دو ماه گذشته تصریح کرد: ما هر چه خریداری کرده ایم در چارچوب بورس بوده و کل عرضه 900 تن بوده است، در خرداد 5هزار تن شکر خریداری کردیم که مصرف آن به یک ماه هم نمی رسد. در این نشست استاندار آذربایجان شرقی موضوع تعطیلی 80 درصد واحدهای شیرینی پزی و شکلات استان به دلیل نبود شکر را رد کرد و از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواستار بررسی سریع این اظهارات شد و افزود: اگر واحد صنفی به دلیل نبود شکر تعطیل شده باید سریع نیاز آن واحد تامین شود. اسماعیل جبارزاده افزود: امروز در راستای حمایت از تولید داخل واردات شکر سفید به کشور ممنوع اعلام شده اما هیچ واحدی در استان نباید به خاطر نبود مواد اولیه تعطیل شود.