آرشیو چهارشنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۲۴
شهرستان ها
۷

مشکل 30 ساله پارک صنعتی لیا در قزوین حل شد

پس از سی سال انتظار از سوی 110 واحد تولیدی صنعتی فعال در پارک صنعتی لیا سرانجام این مجموعه به شهرک صنعتی لیا پیوست.

قزوین- خبرنگار کیهان:رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: 110 واحد صنعتی فعال در پارک صنعتی لیا به دلیل نبود زیر ساخت های لازم با مشکلات عدیده ای مواجه بودند و این واحدها با تحمل سختی های فراوان 30 سال در این مرکز فعالیت داشتند.

حمیدرضا خانپور تصریح کرد: 50 درصد هزینه اجرایی فعالیت عمرانی در این مجموعه جدید را استانداری قزوین متقبل شده است و بخشی را نیز واحدهای صنعتی مستقر در پارک می پردازند.

وی افزود: 2/5 هکتار زمین در پارک صنعتی به شرکت گاز تحویل شده تا تجهیزات و ابنیه خود را برای گازرسانی در آن مستقر کند همچنین 150میلیون تومان به شرکت توزیع پرداخت می شود تا روشنایی این مجموعه راه اندازی شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در ادامه به شرایط موجود شهرک های صنعتی در این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در 9 شهرک صنعتی و 6 ناحیه صنعتی هزار و 219 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته و 22 هزار و 756 نفر در 718 واحد تولید بزرگ و کوچک پروانه بهره برداری گرفته اند.

وی افزود: از این تعداد 180 واحد صنعتی مشکل پیدا کرده، و یا تعطیل شده اند و از این تعداد نیز 50 واحد صنعتی به تملک بانک ها درآمده که با مساعدت و اجاره بانک ها به صورت اجاره به شرط تملیک به مجموعه واحد فعال بازگردانده شده همچنین 130 واحد این تعداد در سامانه بهینه یاب برای اخذ تسهیلات ثبت نام کرده اند که در حال بررسی است. وی افزود: در 15 واحد تولیدی سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته که 10 مورد آن در شهرک کاسپین است.