آرشیو چهارشنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۲۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر امور اقتصادی و دارایی: برای حمایت از تولید داخل تعرفه کالاهای وارداتی باید افزایش یابد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از کاهش واردات در ایران از 72 میلیارد دلار به 41میلیارد دلار و رشد 42 درصدی و افزایش وزنی 10 درصدی صادرات و مازاد تجاری 3میلیارد دلاری در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

علی طیب نیا در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برای دستیابی به رشد اقتصادی باید آرامش و ثبات در کشور حاکم باشد و خوشبختانه امروز شاهد این ثبات در کشور هستیم اظهار کرد: تورم امروز در کشور به زیر 10 درصد رسیده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در جریان بازدید از طرح های صنعتی چهار محال و بختیاری در جمع خبرنگاران گفت: ورود کالای قاچاق در سال گذشته به کشور 15 میلیارد دلار نسبت به سال 93 کاهش داشت.

طیب نیا اظهار کرد: برای تقویت تولید داخلی باید از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از تولید داخل باید تعرفه کالاهای وارداتی را افزایش داد تا تمایل و بهره وری و کارایی بیشتر شود.

رئیس کل گمرک کشور هم در سفر به شهرکرد از افزایش 10 درصدی ارزش صادرات پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مسعود کرباسیان ارزش صادرات کالای کشور طی این مدت را 19 میلیارد و 100 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: امسال 50 میلیون تن کالااز کشور صادر شد که نسبت به سال گذشته افزایش 25 درصدی داشته است.

کرباسیان افزود: تراز تجاری نیز با رقم 2 میلیارد و 400 میلیون دلار کماکان مثبت است.

وی بیان کرد: میزان صادرات پتروشیمی و کالاهای صنعتی نیز از رشد مطلوبی طی این مدت برخوردار بوده بگونه ای که صادرات پتروشیمی حدود 25 درصد افزایش ارزش و 56 درصد افزایش وزن نسبت به سال گذشته داشته است.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی، میزان واردات امسال را 13 میلیون تن به ارزش 16 میلیارد و 700 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: میزان واردات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش ارزش و 6 درصد کاهش وزن نشان می دهد.

در سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به شهرکرد 40 طرح عمرانی به بهره برداری رسید.