آرشیو چهارشنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۳
اقتصاد
۴

لاریجانی در صحن علنی مجلس مطرح کرد:رد مصوبه نفتی دولت در صورت اعمال نشدن نظر مجلس

رئیس مجلس گفت: مصوبه دولت درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی باید به هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین بیاید و اگر نظر مجلس اعمال نشود، مصوبه در این هیات رد می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی لاریجانی در جلسه علنی دیروز مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی، افزود: هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، کارش را انجام می دهد، همه نظرها را گرفته است و نظرش را به دولت منعکس می کند.

وی گفت: اگر مصوبه هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین به دولت ارائه شد و دولت اعمال نکرد، باید مصوبه دولت مجدد برای بررسی به این هیات بیاید، بنابراین هیات تطبیق در این صورت مصوبه دولت را رد می کند.رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: الگوی جدید قراردادهای نفتی از تیررس مجلس خارج نیست، چون مصوبه جدید هم باید به هیات تطبیق مصوبات دولت بیاید.وی درباره غیرعلنی برگزار شدن جلسه روز یکشنبه مجلس گفت: غیرعلنی بودن فوایدی دارد که راحت تر می توانیم بحث کنیم. لاریجانی افزود: بحث محرم بودن مردم مطرح نیست، چراکه مردم حتما محرمند ولی مطالبی که گفته می شود، دشمنانی هم هستند که گوش می دهند.

از سوی دیگر رئیس کمیسیون انرژی مجلس هم گفت: از روز یکشنبه که جلسه مجلس درباره قراردادهای نفتی برگزار شد، تاکنون هیات دولت جلسه ای نداشته که ایراد این قراردادها را اصلاح کند.

فریدون حسنو ند در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: ارسال نظر هیات تطبیق قوانین مجلس درباره مصوبه جدید دولت درخصوص الگوی جدید قراردادهای نفتی به دولت اصلا صحت ندارد.

وی تاکید کرد: هیات تطبیق قوانین هنوز نظر نهایی خود را به رئیس مجلس اعلام نکرده و در جلسه غیرعلنی روز یکشنبه آقای لاریجانی اعلام کرد چنانچه نمایندگان نظری برای اصلاح دارند به هیات تطبیق قوانین اعلام کنند.رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: خبری که در سایت های خبری درباره ابلاغ الگوی جدید قراردادهای نفتی منتشر شد مربوط به همان مصوبه قبلی دو هفته پیش دولت بود که سایت ها با وقفه دو هفته ای آن را منتشر کردند.وی ادامه داد: این مصوبه هنوز به تائید هیات تطبیق نرسیده و هنوز هم از مجلس به دولت چیز جدیدی در این باره ارسال نشده است.