آرشیو چهارشنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۳
انرژی
۸

اخبار خارجی

حیرت کارشناسان از بازگشت برنت به بالای 50 دلار

قیمت نفت، هفته گذشته در شرایطی به طور مستمر افزایش یافت که بسیاری از کارشناسان باور دارند با توجه به رشد تولید این کالاو دورنمای تیره و تار تقاضا، این روند رو به رشد بی دوام خواهد بود. هفته گذشته، قیمت شاخص دبلیو تی آی آمریکا، دومین رشد هفتگی خود را تجربه کرد و از 9 درصد افزایش برخوردار شد. قیمت شاخص برنت نیز برای سومین هفته پیاپی افزایش یافت و 8 درصد گران تر شد.

اطلاعات موسسه جنسکیپ، نشان دهنده کاهش 350 هزار بشکه ای سطح ذخیره سازی نفت در پایانه کوشینگ در ایالت اکلاهمای آمریکا در هفته منتهی به 22 مرداد بود و این مساله به روند افزایشی قیمت نفت کمک کرد.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت با یک دلار و 38 سنت افزایش به 48 دلار و 35 سنت

رسید. قیمت شاخص دبلیو تی آی نیز با یک دلار و 25 سنت رشد، در سطح 45 دلار و 74 سنت تثبیت شد.

آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، به خبرهای مربوط به اقدام هماهنگ تولیدکنندگان نفت برای تثبیت بازار روی خوش نشان داد و با سخنان خود، تاثیری مثبت بر قیمت نفت گذاشت. با این همه، برخی تحلیلگران با اشاره به وضع نابسامان عرضه نفت، نسبت به استمرار روند کنونی قیمت این کالاابراز تردید کردند. همچنین نسبت به توافق اعضای اوپک برای کنار گذاشتن رقابت بر سر افزایش سهم از بازار، تردیدهایی وجود دارد. در آخرین روز هفته گذشته (جمعه 29 مرداد) قیمت شاخص نفت خام برنت بالای 50 دلار تثبیت شد و قیمت نفت خام آمریکا افزایش یافت و بالاترین رشد هفتگی خود را از ماه مارس سال جاری میلادی تا کنون تجربه کرد.

افزایش قیمت نفت خاورمیانه اشتهای اروپا را کور می کند

پیش بینی می شود با افزایش قیمت رسمی فروش نفت از سوی کشورهای خاورمیانه، اشتیاق اروپایی ها برای واردات از این منطقه کاهش یابد.

به گزارش نشریه پلتس از لندن، منابع بازار اعلام کردند با افزایش شدید قیمت رسمی فروش نفت برای ماه سپتامبر از سوی تولیدکنندگان نفت حاشیه خلیج فارس، تقاضای کشورهای اروپایی برای واردات انواع سنگین نفت خام از خاورمیانه با کاهش روبه رو خواهد شد. یک معامله گر نفتی گفت: قیمت های رسمی فروش نفت برای ماه سپتامبر افزایشی چشمگیر داشته و اکنون درباره چگونگی واکنش خریداران اروپایی پرسش هایی جدی پدید آمده است.