آرشیو چهارشنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۳
ورزش ایران
۱۰
یادداشت

آزادکاران کم فروشی نکردند

منصور برزگر (پیشکسوت کشتی)

کشتی آزاد ایران در طول تاریخ بجز المپیک ملبورن، فقط در المپیک آتلانتا و ریو توانست سه مدال طلا، نقره و برنز کسب کند که همین مساله از نظر آماری، عملکرد موفقیت آمیز تیم کشتی آزاد در ریو را نشان می دهد. نفرات بازنده ما نیز بخوبی کشتی گرفتند و حتی باخت های آنان به نوعی راضی کننده بود، زیرا با تمام توان جنگیدند و یک بازنده سرافراز بودند. هیچ کدام از بچه ها از نظر بدنی و آمادگی کم نیاوردند و ما بوضوح دیدیم فیزیک تمامی آزادکاران ما بسیار مطلوب و قابل توجه بود.

درباره رضا یزدانی به جرات می گویم داوران در کشتی او با گازیموف، رضا را قصابی کردند و اجازه ندادند به دور بعدی صعود کند. عدالت در این کشتی از بین رفت و همه دیدند چطور یزدانی پرامید با آن پای مصدوم، مردانه جنگید، اما در نهایت قربانی داوران شد.

باور دارم برخی اوقات با وجود تلاش و کوشش شبانه روزی، اسیر قسمت و شانس می شویم و هر کاری می کنیم آن چیزی نمی شود که می خواهیم. یزدانی هم گرفتار چنین مساله ای شد و با وجود حضور در سه المپیک، باز هم نتوانست یک مدال از این بازی ها بگیرد. با وجود این المپیک ریو دیگر تمام شد و باید از هم اکنون به فکر المپیک 2020 توکیو باشیم. رسول خادم و همکارانش باید بدانند کسب نتیجه در المپیک ریو، تازه آغاز کار بوده و باید از این پس با تلاش و کوشش بیشتری برای آینده زحمت بکشند.