آرشیو چهارشنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۳
فرهنگ و هنر
۱۶

مهمانی 2روزه موسیقی اقوام ایرانی

گروه های موسیقی اقوام ایرانی به مدت دو روز اجراهای مختلفی را در محل نمایشگاه بین المللی تهران روی صحنه می برند و علاقه مندان می توانند به صورت رایگان به تماشای این اجراها بنشینند.

به گزارش جام جم، در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرش در محل نمایشگاه های بین المللی تهران،در روزهای چهارم و پنجم شهریور بخشی از آیین ها و موسیقی ایران در مناطق مختلف که توسط قالیبافان زمزمه می شده و بخشی از تاریخ شفاهی کشور است توسط گروه های موسیقی به اجرا درمی آید.

گروه «آوای موج» از بوشهر موسیقی تلفیقی بوشهر و هرمزگان را روی صحنه می برد، همچنین گروه داغلار از آذربایجان علاوه بر اجرای رپرتوار موسیقی منطقه، حرکات آیینی محلی را نیز اجرا خواهند کرد.

بخش ویژه قالیبافی این برنامه به اجرای ترانه های قالیبافی ایل بختیاری توسط گروه ترنج نام یکی از نقش های معروف قالی های بختیاری است اختصاص دارد. بخشی از این اجراها نیز مربوط به حرکات آیینی است که گروه نواحی لرستان در آن به سولو نوازی، اجرای دهل، حرکات آیینی و موسیقی لری خواهند پرداخت.

اجراهای موسیقی اقوام ایرانی به مدت دو روز در ساعات صبح و عصر، چهارم و پنجم شهریور در حاشیه نمایشگاه فرش و در محل نمایشگاه های بین المللی تهران پذیرای دوستداران این موسیقی خواهد بود.