آرشیو چهارشنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۳
فوتبال ایران
۱۱

روستوف در آرزوی لیگ قهرمانان

رویای 86 ساله روستوف در آستانه تحقق است؛ صعود به مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا.

امشب و در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا چهار بازی انجام می شود که برای ایرانی ها دیدار روستوف و آژاکس حسابش از سه بازی دیگر جداست. جایی که دو ملی پوش فوتبال کشورمان می توانند نقشی کلیدی را در صعود تاریخی تیمشان به مرحله نهایی این رقابت ها ایفا کنند.

این چهارمین تلاش تیم روسی برای حضور در جمع بزرگان فوتبال اروپاست. سال 1999 آنها در اینترتوتو شرکت کردند و با دو پیروزی در آستانه صعود قرار گرفتند، اما در نیمه نهایی و در دو بازی رفت و برگشت 9 بر یک مغلوب یوونتوس شدند تا خاطره ای تلخ از آن رقابت ها داشته باشند.

یک سال بعد روستوف با حضور در اینترتوتو بار دیگر شانس خود را برای حضور در جام یوفا امتحان کرد، اما این بار در همان دور نخست در دو بازی رفت و برگشت 5 بر یک نتیجه را به اوسر فرانسه واگذار کرد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

روستوف برای حضور در دور مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 15 2014 هم انتخاب شد، اما این بار هم در همان بازی نخست مغلوب ترابوزان اسپور ترکیه شد و حالانوبت به چهارمین تلاش این تیم برای راهیابی به دور گروهی لیگ قهرمانان است.

این تیم که سردار آزمون و سعید عزت اللهی را در ترکیب خود دارد، این بار در نخستین بازی مرحله مقدماتی مقابل اندرلشت بلژیک به برتری 4 بر 2 رسید و حالاباید تیم نامدار آژاکس را از پیش رو بردارد. تیم قربان بردیف، نیمی از مسیر را هم بخوبی طی کرده است. آنها آژاکس را در هلند با تساوی یک بریک متوقف کرده اند و با بسته نگه داشتن دروازه شان در بازی امشب، جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به دست خواهند آورد.

دیدار دو تیم روستوف و آژاکس ساعت 23 و 15 دقیقه امشب به وقت تهران در ورزشگاه المپیک 2 روستوف برگزار می شود.

برنامه بازی های امشب

آپوئل نیکوزیای قبرس کوپنهاگن دانمارک، بورسیا مونشن گلادباخ آلمان یانگ بویز سوئیس، روستوف روسیه آژاکس هلند، منچسترسیتی انگلیس استوابخارست رومانی، سالزبورگ اتریش دینامو زاگرب کرواسی