آرشیو چهارشنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۳
صفحه آخر
۲۰
نیشدارو

مراقب باشید کفگیر نترکد!

صابر قدیمی

این روزها بحث اجناس قاچاق داغ است و اخبار جالبی درباره آن می شنویم. از آنجایی که بنده در همه امور استادی بیش نیستم، گفتم نکاتی را مطرح کنم برای تنویر اذهان دوستان. قاچاقچیان افراد زحمتکشی هستند که به فکر جیب مردم می باشند. ما خودمان حتی وقتی سه راهی خانه مان می سوزد، راهی یکی از شهرهای غربی می شویم تا جنس قاچاق اصلی تهیه کنیم و مجبور نشویم در شهر خودمان سه راهی قاچاق تقلبی بخریم.

بنده سال ها پیش یک عدد ال سی دی خارجکی از آنجا خریدم، وقتی با نمایندگی فروش مجاز آن تماس گرفتم تا برای نصب تلویزیون تشریف بیاورند، هزینه ایاب و ذهاب و نصب آن بیشتر از کل قیمتی بود که برای ال سی دی ام پرداخت کرده بودم!

من حتی ترجیح می دهم اگر جنسی فقط در ایران تولید می شود و به آن نیاز دارم، بروم ترکیه یا تایلند و جنسی که به صورت قاچاقی از ایران آورده اند را از آنجا با قیمت کمتری بخرم و بعد برگردم ایران.

شایان ذکر است متاسفانه مسئولان توجهی نسبت به پدیده ای شوم به نام تولید ملی ندارند که در درازمدت می تواند به جنس قاچاق لطماتی وارد کند. البته فعلاخیلی خطرناک نیست. وقتی می روید مثلاکفگیر قاچاقی بخرید، اگر کمی گران باشد و شما به فروشنده اعتراض کنید، ایشان در جوابش می گویند: کیفیتش خوب است. جنس ایرانی اش را هم دارم که یک دهم قیمت است، اما هفته پیش یکی از این کفگیر ایرانیا سر سفره همسایه ما ترکید و کل خانه اش آتش گرفت! ما هم از ترس جانمان کفگیر قاچاقی را ده برابر قیمت جنس ایرانی می خریم.