آرشیو پنجشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۶۰۹
سیاست
۳

مهمترین دستاوردهای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید

نخستین مورد از دستاوردهای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید مربوط به کلاهبرداری از صرافی بانک دی به مبلغ 433 میلیون درهم توسط شرکت فرخ ناز تجارت کیش بوده است که این پول به دوبی رفته و با پیگیری های هیات، 500 میلیارد تومان از این پول به بیت المال بازگشت.

یکی از مدیران بنیاد شهید، ملبغ هفت میلیارد تومان اختلاس کرده بود که با هماهنگی هایی که با دستگاه نظارتی کردیم، این فرد دستگیر شد و وجوه به بیت المال بازگردانده شد.

هتل سفید کنار در بندر انزلی که بالای 100 میلیارد تومان ارزش داشت را به بنیاد شهید بازگرداندیم.

در بانک دی صدها میلیارد تومان وام های مشکوک الوصول وجود داشت که با فشار کمیته تحقیق و تفحص این پول ها برگردانده شد.

در حال حاضر 8 هزار میلیارد تومان توسط بانک دی وام داده شده که این وام بدون تضمین و با تبانی بوده و همچنین 1800 میلیارد تومان مشکوک الوصولی وجود داشت.

هر کیلو آهن قراضه را 325 تومان خریداری می کردند و 850 تومان به بانک دی می فروختند. در نهایت 280 میلیارد تومان با یک قرارداد جعلی و صوری پول بیت المال را غارت کردند که این پول تعیین تکلیف شد و از حلقوم مفسدان اقتصادی بیرون کشیده شد.

یک ملک را 47 میلیارد تومان قیمت گذاری کردند در حالی که ارزش واقعی آن 5 میلیارد تومان بود.

شرکت توسعه دیدار ایرانیان که بیش از دو هزار میلیارد تومان ارزش مالی و ملکی دارد در اختیار یک مجموعه قرار گرفته شده بود و در سال 94 اعلام کردند که 20 میلیارد تومان سوددهی داشته است در حالی که اگر این پول در بانک باشد بالای 400 میلیارد تومان سود بانکی آن می شود.

فساددر سیستم اقتصای بنیاد شهید حاصل عملکرد یک شبکه 50 تا 70 نفری است که به زودی دستگیر می شوند.