آرشیو شنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۶۱۰
جامعه
۱۳
شورای شهر

مسجد جامعی: آب تهران آلوده نیست

مهر| احمد مسجدجامعی در حاشیه تهرانگردی این هفته خود که با موضوع آب برگزار شد، گفت: تهران برای تامین آب شهروندان خود آب 7 رود بزرگ و 480 چاه عمیق را استفاده می کند و به نوعی تمام دارایی های البرز را زه کشی می کند.

وی با اشاره به دریاچه شهدای خلیج فارس، گفت: هفته گذشته بحث هایی درباره این دریاچه در شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد، از جمله اینکه این دریاچه نشتی آب دارد، بوی زننده دارد، حشرات و قورباغه در حاشیه آن زیاد است و همچنین گزارش هایی نیز بحث فسفر بسیار زیاد در آب یا تبخیر بیش از حد آن را مطرح می کردند.

مسجدجامعی افزود: این موضوع و پیگیری چند مساله دیگر زمینه آب گردی را فراهم آورد و نخستین نقطه ای که مقصد ما قرار گرفت دریاچه شهدای خلیج فارس بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برداشت های خود درباره این دریاچه گفت: بر اساس توضیحات کارشناسان و بازدیدهایی که داشتیم، برخی انتقادات موردی و موضعی بوده، یعنی استمرار نداشته، اما در مورد وجود فسفر یا آلودگی در آب دریاچه، این گزارشات صحیح بود که قرار است با پیش بینی 30 میلیارد تومان تصفیه خانه برای دریاچه طراحی و اجرایی شود.

وی گفت: بر اساس توضیحاتی که ارایه شد، قرار است این تصفیه خانه تا چهار ماه آینده به بهره برداری برسد.

مسجدجامعی با اشاره به آلودگی آب و وجود نیترات در آب تهران گفت: آنچه ما اجمالادر این بازدید مشاهده کردیم و بر اساس گزارش ها و آمارها ارایه شد، باید گفت آلودگی آب در حد نگرانی نیست و بسیار کمتر از آن چیزی است که اعلام می کنند.

مسجدجامعی همچنین با اشاره به تصفیه خانه جلالیه به عنوان قدیمی ترین تصفیه خانه آب در کشور گفت: کار ارزشمندی که در این تصفیه خانه انجام شده، حفظ ابزارهای قدیمی است که زمینه را برای تبدیل بخشی از این فضا به موزه آب فراهم می کند.