آرشیو پنجشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۴
جهان
۶

چهره ها و نظرها

ترامپ: فساد لایق جهان سوم است!

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا روز سه شنبه رقیب دموکرات خود هیلاری کلینتون را متهم کرد از طریق فعالیت های بنیاد کلینتون به نوعی فساد مالی تن داده که لایق جهان سوم است.

دونالد ترامپ در نشست انتخاباتی خود در شهر آستین در ایالت تگزاس در جمع هوادارانش تاکید کرد: «چقدر جای شرمساری است که وزیر امورخارجه ما قابل خرید و فروش است.»

در فاصله کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقبای هیلاری کلینتون حملات خود را بر ضد بانوی اول پیشین آمریکا تشدید کرده و تقریبا هر روز او را متهم می کنند که در فاصله سال های 2009 تا 2013 که هدایت دستگاه دیپلماسی آمریکا را بر عهده داشته است با سوء استفاده از موقعیت و نفوذ خود تلاش کرده است به بنیاد کلینتون که در سال 2001 توسط همسرش بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا احداث شد، نفع برساند.

عربستان در تونل تاریک و بسیار وحشتناکی گرفتار شده است

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم در مقاله ای در خصوص مشکلات عربستان در یمن نوشت: عربستان به نقض حقوق بشر و جنایت جنگی در یمن متهم شده و برخی طرف ها خواستار توقف فروش اسلحه به این کشور شده اند؛ در حالی که عربستان به هیچ یک از هدف های خود نرسیده است و اکنون می بینیم در تونل تنگ و تاریکی گرفتارشده است.

به گزارش ایرنا، عبدالباری عطوان تحلیلگر مشهور عرب نوشت: جنگ یمن به یک دردسر برای ریاض تبدیل شده است. البته این دردسر تنها نشات گرفته از تلفات مالی و جانی روزافزون نیست بلکه وجهه عمومی و جایگاه جهانی عربستان در معرض خطر قرار گرفته است و این احتمال وجود دارد که عربستان به اتهام جنایت جنگی تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

ترکیه گولن را می خواهد اما نه به دلیل کودتا

مارک تونر سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا خبر ارائه درخواست رسمی ترکیه به دولت واشنگتن برای استرداد فتح الله گولن رهبر مخالفان دولت آنکارا را تائید کرد.

به گزارش مهر، با این حال وی در اظهاراتی قابل تامل تاکید کرد که ترکیه مشارکت گولن در کودتای نافرجام 15 جولای را مبنای درخواست خود قرار نداده بلکه وی را بنا به اتهاماتی که در گذشته متوجه او بوده است، از دولت واشنگتن مطالبه می کند.