آرشیو پنجشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۴
فرهنگ و هنر
۱۷

کاهش شهریه برخی رشته های دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد از شرایط و جزئیات کاهش شهریه برخی رشته های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون این دانشگاه تا میزان حداکثر 50 درصد نسبت به سال 94 خبر داد.

به گزارش مهر، مجتبی علوی فاضل با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال دریافت شهریه اضافه نیست، گفت: شهریه همواره به عنوان یک متغیر غیرقابل انکار برای دانشگاه های غیردولتی و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ها بوده و از این رو دانشگاه آزاد نیز همواره تلاش کرده میزانی از دانشجویان شهریه دریافت کند که تنها بتواند پاسخگوی هزینه ها باشد.

وی افزود: براساس این نیاز هر ساله با شروع سال تحصیلی میزان شهریه دریافتی رشته محل ها در هیات امنای این دانشگاه مطرح و بررسی می شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که از مهر امسال سه نوع دریافت شهریه خواهیم داشت، بیان کرد: براساس آخرین تصمیم هیات امنای دانشگاه برای دانشجویان ورودی سال 95 حداکثر 15 درصد افزایش شهریه، دانشجویان موجود حداکثر 15 درصد افزایش در شهریه متغیر و تا 50 درصد کاهش شهریه برای برخی از رشته های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون را خواهیم داشت.

وی درخصوص ساز و کار کاهش شهریه برخی رشته های بدون آزمون این دانشگاه خاطرنشان کرد: کاهش شهریه در رشته های مذکور حداکثر 50 درصد شهریه سال 94 خواهد بود و این موضوع در دستور کار هیات امناهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.