آرشیو یکشنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۷
فرهنگ و هنر
۲۲

سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب سرلوحه فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به مناسبت دیدار اخیر هیات دولت با رهبر معظم انقلاب؛ اطلاعیه ای منتشر و در آن تاکید کرد: سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب سرلوحه فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در بخش هایی از این اطلاعیه آمده است:

دیدار اخیر هیات دولت با رهبر معظم انقلاب سرشار از عطوفت و نگاه قدرشناسانه و حمایت آمیز ایشان از خدمات دولت و امید بخش بود. ایشان با سعه صدر به گزارش های رئیس جمهوری محترم و تعدادی از وزیران گوش فرا دادند. رهنمودهای حکیمانه معظم له همچون همیشه راهگشا و چراغ راه اعضای دولت قرار گرفت. در خصوص مسائل فرهنگی نیز که سیاستگذاری در مورد آن فراتر از دولت ها بوده و به کلیت نظام برمی گردد نکات ارزنده ای را مطرح فرمودند و همه دستگاه های فرهنگی از جمله صدا و سیما، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی را در این زمینه مورد خطاب قرار دادند.

نگاه راهبردی ایشان نسبت به اهمیت فرهنگ همواره فراتر از تفاسیر تنگ نظرانه ای است که پیگیری آن را محدود به یک یا چند دستگاه حاکمیتی کرده یا آن را پدیده ای سطحی و ظاهری تلقی می کند. ایشان بارها مقوله فرهنگ را زیربنای همه فعالیت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قلمداد کرده و بر لزوم توجه همه اقشار جامعه به این امر مهم و حیاتی تاکید فرموده اند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می داند که دغدغه ها و نگرانی های ایشان را عمیقا مورد توجه قرار داده و سیاست های ابلاغی معظم له را سرلوحه همه فعالیت های فرهنگی و هنری خود قرار دهد.