آرشیو دوشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۶۱۲
اقتصاد
۵

ثبات در بازار طلا

تعطیلی بازارهای جهانی و توقف خرید و فروش اونس طلا، سبب شد تا در بازار ایران نرخ طلاثبات خود را حفظ کند و تغییرات بازار در روز گذشته اندک بود. همچنین بازار ارز هم روز کم نوسانی را سپری کرد. روز گذشته، یکشنبه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش قیمت 300 تومانی، با نرخ یک میلیون و 111 هزار و 800 تومان در بازار خرید و فروش شد. همچنین نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم هم بدون هیچ تغییری نسبت به دیروز با نرخ یک میلیون و 111 هزار تومان در بازار دست به دست شد. نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 569 هزار تومان و 295 هزار تومان ارزش گذاری شدند که بر این اساس نیم سکه افزایش دو هزار تومانی را تجربه کرد و ربع سکه افزایش هزار تومانی. نرخ هر سکه یک گرمی هم 182 هزار تومان اعلام شد.

در بازارهای جهانی، نرخ اونس طلاهیچ تغییری نداشت: چرا که بازارهای جهانی روز گذشته تعطیل بود. نرخ اونس طلاظرف یک هفته گذشته 17 دلار کاهش قیمت را از سر گذراند و از هزار و 338 دلار به هزار و 321 دلار رسید. نرخ مثقال طلا490 هزار و 200 تومان اعلام شد و هر گرم طلای 18 عیار نیز 113 هزار و 56 تومان ارزش گذاری شد.

در روزهای اخیر دلار امریکا روند صعودی داشت و با 16 تومان افزایش قیمت همراه شد. همچنین یورو برخلاف دلار 9 تومان کاهش قیمت را تجربه کرد. بررسی ها از بازار آزاد نشان می دهد که دلار امریکا در روزهای اخیر با روند افزایشی، یورو با کاهش قیمت و پوند با نوسان همراه شده است. به گزارش اقتصاد آنلاین، دلار امریکا در اواسط هفته گذشته 3451 تومان در بازار آزاد عرضه شد و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 3546 و 3549 تومان فروخته شد.