آرشیو سه‌شنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۹
اقتصادی
۶
تک خبر

ممنوعیت واردات لوازم خانگی نیمه مونتاژ

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت از طرح وزارت صنعت برای ممنوعیت واردات لوازم خانگی به صورت اس کی دی خبر داد و گفت: برای واردات قطعات به صورت سی کی دی نیز یک جدول تعرفه ای تنظیم شده و در حال هماهنگی با گمرک هستیم.

عباس هاشمی در خصوص پیش بینی های انجام شده برای صنعت لوازم خانگی در برنامه ششم توسعه، به فارس اظهار داشت: پیشنهاداتی را به وزیر صنعت ارائه کرده ایم که براساس آن ورود قطعات به صورت اس کی دی(قطعات نیمه مونتاژ) در صنعت لوازم خانگی ممنوع شود و برای واردات قطعات به صورت سی کی دی (قطعات منفصله) نیز یک جدول تعرفه ای تنظیم شده است.

هاشمی با بیان اینکه نظر وزیر صنعت نسبت به این پیشنهاد مثبت بوده است، گفت: در راستای اجرای این طرح، با گمرک در حال هماهنگی هستیم تا نحوه واردات و نظارت بر آن را ساماندهی کنند و براساس جداولی که ما به آنها ارائه می دهیم، عمل کنند. وی در ادامه در خصوص اجرای طرح کارت عام و اینکه آیا وزارت صنعت فهرست خاصی از تولیدکنندگان حاضر در فروش کالااز طریق این کارت تهیه کرده است یا خیر گفت: وزارت صنعت فهرستی در این مورد تهیه نکرده و کارت عام در واقع یک کارت برای خرید همه محصولات و خدمات است و محدود به چند شرکت نمی شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات ایجاد شده در زمینه کارت اعتباری کالاو افزایش مدت زمان پرداخت اقساط و سقف حقوق استفاده کنندگان از این کارت باعث افزایش استقبال از این کارت شده است؟ گفت: این تغییرات هنوز به طور کامل اجرایی نشده است اما با اجرای طرح جدید پیش بینی می کنیم که حدود 70 تا 80 هزار نفر به جامعه آماری طرح کارت اعتباری اضافه شود.