آرشیو سه‌شنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۹
فن آوری
۸

آن سوی خبر

کلیدواژه های اختصاصی برای <فیلتر>

با توجه به استفاده برخی کاربران توئیتر از این شبکه اجتماعی برای توهین و آزار دیگران و انتشار مطالب افراطی و ضداخلاقی، توئیتر به دنبال تهیه فهرستی از کلیدواژه هاست تا چنین مطالبی به طور خودکار فیلتر شوند. به گزارش تک تایمز، این سیستم فیلترینگ مبتنی بر لغات ده ها زبان زنده دنیا را که در این شبکه اجتماعی مورد استفاده هستند دربرمی گیرد و از این طریق پست های زننده و اهانت بار کاربران بسرعت قابل شناسایی و پاک کردن است.ابزار یاد شده که به کاربران عادی امکان تهیه فهرستی از لغات و اصطلاحات زننده در هر زبان را می دهد راه بهتری برای مقابله با افراد مزاحم و بی ادب در فضای مجازی است.آن دسته از کاربران که تصور می کنند با وارد نکردن اطلاعات شخصی در فضای مجازی ناشناس می مانند و می توانند از این طریق به نفرت پراکنی و انتشار مطالب تند و نژادپرستانه بپردازند هم با اجرای ابتکار عمل مذکور قابل شناسایی و مطالبشان قابل حذف خواهد بود.

<ریو> نخستین مسابقه المپیک مبتنی بر پردازش <ابری>

مسابقات المپیک تابستانی ریو 2016 به پایان رسید و به گفته کارشناسان، طی آن بالاترین سطح خدمات و فناوری ها به کار گرفته شد. یکی از مهم ترین خدماتی که در این بازی ها مورد توجه قرار گرفت سیستم های پردازش ابری بود. به گزارش همکاران، سیستم خدمات پردازش ابری برای نخستین بار در تاریخ برگزاری مسابقات المپیک در جریان بازی های ریو 2016 به کار گرفته شد و کارشناسان اعلام کردند که در بازی های المپیک توکیو 2020 نیز میزان تمرکز بر خدمات ابری بیشتر می شود.

پرتال اصلی مربوط به مسابقات ریو، سیستم اعتبارسنجی و ساماندهی نیروی کاری در این دوره از مسابقات به صورت کامل در فضای پردازش ابری اختصاصی میزبانی می شد. به گفته «الی ریسند» از مدیران برگزارکننده مسابقات ریو 2016، سیستم مرکزی این دوره از مسابقات برای انجام هر یک از بازی ها بیش از 300 هزار هویت را اعتبارسنجی کرد که تمامی آنها مبتنی بر فضای پردازش ابری صورت گرفت. در بخش امنیت سایبری نیز برای این دوره از مسابقات المپیک نسبت به بازی های قبلی رکوردهای تازه به ثبت رسید. در هر ثانیه از دوره ای که مسابقات المپیک 2016 برگزار شد به طور میانگین 400 حمله سایبری صورت گرفت. در المپیک 2012 لندن در هر ثانیه 200 تهدید سایبری ثبت شده بود.