آرشیو سه‌شنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۹
حوادث
۱۷

آتش سوزی در موسسه مالی

آتش سوزی در ساختمان چند طبقه یک مجتمع تجاری – اداری در تقاطع خیابان سورنای خیابان شهید بهشتی تهران ساکنان این مجتمع را در طبقات مختلف گرفتار کرد و آتش نشانان دو ایستگاه همراه گروه امداد و نجات با نردبان های هیدرولیک، تشک نجات و دستگاه های تنفسی روانه محل حریق شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، آتش سوزی در یک موسسه مالی رخ داد و هنگامی که این گروه آتش نشان به محل حادثه رسیدند دود غلیظی طبقات مختلف ساختمان را فراگرفته بود و آتش به قسمت آشپزخانه سفره خانه ای در طبقه زیرین مجتمع سرایت کرده بود و شعله های سرکش بسرعت گسترش پیدا می کرد. امدادگران ابتدا دو زن و مرد از مراجعه کنندگان به موسسه مالی را که در محاصره دود و آتش قرار داشتند به بیرون انتقال دادند.

سپس همزمان گروهی از نیروهای آتش نشانی با به کارگیری تجهیزات ویژه و لوله های آبرسانی، از قسمت جنوب که یک ساختمان در حال احداث بود، وارد محل حریق شدند و به اتفاق گروهی دیگر از آتش نشانان از قسمت شمال ساختمان، عملیات مهار آتش سوزی را آغاز کردند.

با توجه به احتمال محبوس شدن ساکنان در داخل این مجتمع تجاری – اداری، گروه امداد و نجات با مجهز شدن به دستگاه های تنفسی وارد طبقات ساختمان شدند و پس از جست وجو از نبود افراد در قسمت های مختلف این مجتمع مطمئن شدند.

آتش نشانان سرانجام با تلاش فراوان در مدت زمان کوتاهی این آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند و سپس با دستگاه هواکش فشار قوی، دودهایی را که در ساختمان منتشر شده بود به بیرون ساختمان تخلیه کردند.علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان علت یابی منطقه 6 عملیات این سازمان در دست بررسی است.