آرشیو سه‌شنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۹
حوادث
۱۸

خاموشی 5 زندگی در سواحل مازندران

گروه حوادث /طی دو روزآخر هفته گذشته، پنج نفر از شهروندان و مسافران در سواحل دریا، به علت نا آشنایی به فنون شنا و حضور در مناطق ممنوعه غرق شدند.

با توجه به افزایش مسافرت ها در هفته های پایانی فصل تابستان و حضور افراد در سواحل دریا، توجه نکردن افراد به هشدارهای پلیس و ناجیان غریق در استفاده از دریا موجب بروز حوادث ناگواری در سواحل دریا می شود.

به گزارش خبرنگارحوادث «ایران»، ساعت 16 و 58 دقیقه روز پنجشنبه چهارم شهریور، ماموران پلیس 110 شهرستان ساری، ازغرق شدن دوجوان به نام های «جعفر- ص» 30 ساله و «علیرضا- ر» 29 ساله، از اهالی «کاشان» به دلیل نا آشنایی به فنون شنا باخبرشدند. اجساد قربانیان نیزازآب گرفته وبه خانواده قربانیان سپرده شد. ساعت 18 و 36 دقیقه روز پنجشنبه نیز پسری به نام«سینا» 23 ساله اهل و ساکن تهران به دلیل نا آشنایی به فنون شنا در خارج از طرح دریا درسواحل شهرستان نورغرق شد.ظهرجمعه نیز پسر16 ساله ای به نام محمدرضا، هنگام شنا در نوار ساحلی«گهرباران» جان سپرد.شامگاه روزشنبه نیزمرد 49 ساله ای به نام کاظم و ازاهالی اصفهان درساحل «چابکسر» و خارج از محدوده طرح، به علت مواج بودن دریا و آشنا نبودن به فنون شنا غرق شد.عیسی قاسمی طوسی - مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران- نیز از غرق شدن 51 نفر در دریای مازندران از شروع طرح دریا در سواحل استان خبر داد و افزود: در سال 94 تعداد غرقی ها 69 نفر بوده است.وی با اعلام اینکه چهار نفر از غرق شدگان زن و بقیه مرد هستند، خاطرنشان کرد: آمار 51 نفرغرق شدگان، مربوط به تعداد غریق در داخل و خارج از طرح های سالم سازی دریا است.