آرشیو سه‌شنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۹
ایران زمین
۱۹

گردشگری

استقبال 31 استان از جشنواره ملی «آش ایرانی» زنجان

زنجان خبرنگارایران/ جشنواره ملی «آش ایرانی» استان زنجان با شعار«یک غذای خوشمزه با طعم خوشمزه» با شرکت 31 استان در مراسمی با حضور مسئولان استانی و معاون صنایع دستی کشور در شهر زنجان شروع شد.

در این جشنواره که برای یازدهمین سال متوالی برگزار می شود، در 42 غرفه اش آش سنتی استان های مختلف عرضه می شود.

همچنین از دیگر بخش های این جشنواره برپایی نمایشگاه صنایع دستی در 103 غرفه با حضور صنعتگران و هنرمندانی از سراسر کشور است.اجرای موسیقی سنتی و محلی و برنامه های فرهنگی و فولکلوریک 6 استان خوزستان، خراسان شمالی، فارس، کردستان، اردبیل و کرمانشاه هم از دیگر بخش های این جشنواره است که تا سیزدهم شهریورماه ادامه دارد.

کمبود فضاهای اقامتی گردشگری درقزوین

کمبود فضاهای اقامتی از بزرگترین معضلات حوزه گردشگری قزوین است که امسال با گشایش 3 هتل 2 تا 4 ستاره و نوسازی و توسعه 2 هتل دیگر سطح خدمات به مسافران و گردشگران بالامی رود.

به گزارش ایسنا، «محمدعلی حضرتی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با بیان این مطلب گفت: از دیرباز کمبود فضاهای اقامتی در استان قزوین در همه سطوح چه برای مشتریان هتل های 5 و 4 ستاره و چه برای مسافرانی که از خدمات ساده تری استفاده می کنند، به چشم می خورد که با سیاستگذاری های حمایتی در کارگروه گردشگری استان و ستاد «اقتصاد مقاومتی» پس از بهره برداری چند هتل، امسال شاهد گشایش چند هتل دیگر در استان خواهیم بود.