آرشیو چهارشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۶۱۴
سیاست
۳
نگاه روز

دو اولویت مهم دولت

بهرام پارسایی ( نماینده مجلس)

به نظر می رسد در یک سال پیش رو، دولت باید اولویت خودش را بر خروج از رکود بگذارد. با همه کارشکنی ها و سنگ اندازی هایی که وجود دارد و با همه مشغله هایی که رقبای دولت به طور هفتگی در اتاق فکرشان درست می کنند، دولت باید همتش را برای خروج از رکود بگذارد. این کار سختی است اما انتظار مردم و مجلس این است که دولت این همت را داشته باشد. در این راستا دولت می تواند بر هر کمکی که از مجلس ساخته باشد (که قطعا ساخته است) حساب کند. و اغلب نمایندگان مجلس دهم برای برون رفت از وضعیت رکود فعلی آماده کمک به دولت هستند. اگر مساله رکود حل شود به لحاظ اقتصادی رونق در کشور حاکم خواهد شد و این موضوع رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

اما مساله مهم دیگر که باید در دستور کار دولت قرار بگیرد شفاف سازی دولت نسبت به موج های تخریبی است که علیه آن وجود دارد. به نظر می رسد دولت آنقدر صبورانه عمل می کند که افرادی که به دنبال تخریب آن هستند هر روز گستاخ تر می شوند. دولت باید در چارچوب قانون از مواضع خودش دفاع کند و اجازه ندهد بیش از این هجمه علیه آن شکل بگیرد. در این راستا دولت آقای روحانی باید جنبه های اطلاع رسانی اش را تقویت کند. دکتر روحانی به تنهایی در سخنرانی هایش شفاف حرف می زند ولی این نیاز به همت تیم اطلاع رسانی دولت است که در زمینه های مختلف به صورت شفاف و صریح وارد شوند و اجازه ندهند که مخربان عمل کنند.

بعضا این تخریب ها جرم محسوب می شود. چرا که خارج از چارچوب قانون و اخلاق به افرادی از دولت اتهام وارد می کنند. این تخریب ها خارج از اصولی است که باید بر نظام مقدس ما حاکم باشد. دولت باید قاطع تر برخورد کند و دست کم درباره این تخریب ها اطلاع رسانی کند. مانند هجمه ای که درباره فیش های حقوقی علیه دولت انجام شد و الان ثابت شد بیشتر این فیش ها گرچه نامتعارف بوده اما قانونی بوده است اما هجمه ای که علیه دولت صورت گرفت چشمگیر بود.

لازم است دولت اقدامات پیش دستانه هم داشته باشد در حالی که دولت بیشتر در موضع دفاع از خود قرار گرفته است. بنابراین تیم اطلاع رسانی باید اطلاعات بیشتری در اختیار مردم قرار دهد تا دیگران به خودشان اجازه ندهند به این راحتی به دولت هجمه کنند.