آرشیو پنجشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۳۰۱
جامعه
۷

معاون رفاه وزیرکار:350هزار کودک به مدرسه نمی روند

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بررسی ها نشان داد که حدود 350هزار کودک در سطح کشور در سنین ابتدایی به مدرسه نمی روند و وارد مقطع آموزش رسمی نشده اند.

احمد میدری دیروز با بیان اینکه وظیفه اصلی معاونت رفاه اجتماعی کنترل فقر در جامعه است، اظهار داشت: در برنامه اقتصاد مقاومتی 11 طرح برای کنترل فقر و آسیب های اجتماعی تصویب شده است.

میدری با اعلام اینکه سه هزار و 900 کودک کهگیلویه و بویراحمدی در سن دوران ابتدایی به مدرسه نمی روند، تصریح کرد: باید سازوکاری ایجاد شود تا این آمار از لحاظ فقر، نبود دسترسی به مدرسه و غیره تفکیک شود که در نظر داریم با کمک موسسات خیریه مشکل این کودکان را حل کنیم. این مقام گفت: مسائل اجتماعی حالت اپیدمی دارند و مثل مالاریا و طاعون اگر در نطفه نتوانیم آنها را کنترل کنیم مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه آسیب های اجتماعی را می توان با بودجه های اندک کنترل کرد، گفت: جذب مشارکت های مردمی در این راستا کارساز است اما با توجه به اینکه در ایران ساختار اداری قادر نیست مشارکت مردم را به کار گیرد باید برای این موضوع چاره اندیشی کرد.

میدری با اعلام راه اندازی سامانه ای برای کودکان بازمانده از تحصیل افزود: در این سامانه عکس کودکان بازمانده از تحصیل با حفظ حریم خصوصی آنها قرار داده شده تا خیرین بتوانند از این کودکان حمایت کنند.