آرشیو پنجشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۶۷۱
اقتصاد
۴

خبر

حمایت عراق از طرح فریز نفتی

فارس: نخست وزیر عراق اعلام کرد این کشور از تلاش برای محدودکردن عرضه نفت به بازار جهانی در نشست ماه آینده الجزایر حمایت خواهد کرد. به گزارش بلومبرگ، حیدر العبادی،در سخنانی در پایتخت این کشور اعلام کرد عراق از طرح فریز نفتی در نشست ماه آینده الجزایر حمایت خواهد کرد.

افزایش 61درصدی صادرات نفت ایران به مشتریان عمده آسیایی

ایرنا: خبرگزاری رویترز اعلام کرد واردات نفت هند، ژاپن، کره جنوبی و چین از ایران در ماه جولای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد افزایش 61،1درصدی بود.

اجرای یکسان سازی نرخ ارز از زمستان امسال

ایرنا: «حسین میرشجاعیان حسینی» معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی، برنامه دولت را اجرای یکسان سازی نرخ ارز در زمستان امسال اعلام کرد و گفت: این برنامه نیازمند منابع مالی کافی برای اجرا، ارز کافی و اجرائی شدن سازوکارهای انتقال پول و ارز به کشور است.

مشکلات نظام بانکی کشور به لطف تورم فزاینده پنهان شده بود

خبرآنلاین: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: «کاهش تورم و رساندن این نرخ در مدتی در حدود سه سال از بالای 40 درصد به کمتر از 10 درصد آثار مثبتی در اقتصاد دارد که نباید از آن غافل شد». مسعود خوانساری تصریح کرد: «بخش خصوصی که مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و سوءمدیریت را در دوران پیش از دولت یازدهم، کامل درک کرده بود، از همان ابتدا انتظار معجزه از دولت یازدهم نداشت اما معتقد بود می توان بخشی از مشکلات ناشی از بوروکراسی دولتی و مقررات زائد را با اتخاذ سیاست های درست و القای آرامش به بازار از فضای کسب وکار حذف کرد».وی افزود: «مشکلات موجود در نظام بانکی کشور به لطف تورم فزاینده همواره پنهان بود و بانک ها با استفاده از همین تورم رو به رشد به حیات بیمار خود ادامه می دادند».