آرشیو پنجشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۶۱۵
ورزش
۱۵
نگاه 2

این دیدار سخت ترین بازی برای تیم ملی ما است

قطر، حریف آسانی نیست

مهدی فنونی زاده (بازیکن سابق تیم ملی)

برخلاف نظر برخی از مردم که منتظرند تا ایران به راحتی و با به ثمر رساندن دو تا سه گل حریف عربی را از پیش رو بردارد، به نظرم بازی سختی انتظارمان را می کشد.

تیم چند ملیتی قطر، 50 متر رو به جلوی خوبی دارد و 50 متر رو به عقبش کند است، زیرا در فاز دفاعی مدافعین قطری قد و قامت بلندی دارند و در بحث سرعت کم می آورند. به نظر من با استفاده از گردش توپ روی زمین و بازی سازی از همان خط دفاعی به هافبک ها می توانیم موفق باشیم.

در این چندساله که کی روش آمده، بیشتر نتیجه گرا و تدافعی بوده ایم. می رویم تا گل نخوریم و در نهایت اگر فرصتی پیش آمد، دروازه حریف را باز کنیم. در زمان مایلی کهن در مصاف با تیم های مختلف می دیدیم که بالای 10 گل به ثمر می رسید اما همان تیم ها در زمان کی روش با ما بازی کردند و نهایتا 3، 4 گل خوردند.

قطر برای برد به ایران آمده، به نظر من این دیدار سخت ترین بازی برای تیم ملی ما است، زیرا در نخستین دیدارها معمولااسترس بر بازیکنان غلبه می کند، ضمن اینکه قطر تیمی چندملیتی است و این موضوع هم کار را برای ما سخت خواهدکرد.

اعراب از بچگی می آموزند که چه موقع بازی را آرام کنند و کجا فشار بیاورند. در کل باید بگویم سخت ترین رقبا برای صعود ایران به جام جهانی همین قطر و کره جنوبی هستند. مهم ترین دیدارهای ما دیدار با قطر و کره جنوبی در ایران است. البته در کل تاریخ فوتبال ما، همواره تیم ملی ایران در خارج از خانه بهتر کار می کند، زیرا همان طور که نقطه قوت تیم ملی تماشاگران آن است، اما متاسفانه بازیکنان از این حضور گسترده دچار استرس می شوند.