آرشیو چهارشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۵
حوادث
۱۹

دام دزدان شیشه ای برای مسافران

دو سارق خشن که با سرقت خودروی پراید، در پوشش مسافربر از افراد زورگیری می کردند، دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، بیست و چهارم اردیبهشت امسال مردی به کلانتری شهرک قدس تهران مراجعه و از دو مرد مسافربرنما به اتهام سرقت شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: ساعت 22 در میدان صنعت سوار خودروی پرایدی شدم تا به سعادت آباد بروم. مسافر دیگری هم سوار خودرو بود. در میانه راه مرد مسافر چاقویی را به سمتم گرفت و خواست هرچه پول دارم، به او بدهم. آنها پول، یک دستبند نقره و گوشی تلفن همراهم را گرفتند و حتی کتانی ام را هم از پایم درآوردند و مرا در حاشیه اتوبان از خودروی در حال حرکت بیرون انداخته و فرار کردند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، با دستور قاضی نصرتی پرونده به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

ماموران در این ارتباط سرنخ هایی کشف و متوجه شدند مردی 40 ساله و سابقه دار به نام ابراهیم که در کار خرید و فروش گوشی های دزدی است، از زندان آزاد شده و جرایمش را از سر گرفته و به احتمال قوی خریدار اموال سرقتی اعضای این باند است. این مالخر حرفه ای تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که چند روز پیش در مخفیگاهش در اسلامشهر دستگیر شد. در بازرسی از آنجا ده ها گوشی سرقتی کشف شد که او قصد داشت آنها را بفروشد.

ابراهیم در بازجویی به خرید گوشی های سرقتی از دو دزد حرفه ای معتاد به نام مجید 40 ساله و محمد 30 ساله اعتراف کرد. مخفیگاه این دو نفر نیز در اسلامشهر و خزانه شناسایی و هر دو در عملیات جداگانه ای دستگیر شدند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی گفتند خودروی پراید را دزدیده و هنگام جابه جایی مسافران، اموال آنها را می دزدیدند. بعد از سرقت برخی مسافران را از خودروی در حال حرکت به بیرون پرت کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه داوودفرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: برای متهمان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات از آنها ادامه دارد.