آرشیو چهارشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۵
حوادث
۱۹

مرد کلاهبردار به منشی خودش هم رحم نکرد

مرد شیاد که به بهانه فروش خودروهای خارجی کلاهبرداری کرده بود، به منشی خودش هم رحم نکرد و در پوشش خواستگار از خانواده اش کلاهبرداری کرد.

به گزارش جام جم، هشتم اردیبهشت امسال مردی با مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران به کارآگاهان گفت: با مشاهده آگهی فروش خودروهای خارجی با شرایط ویژه در روزنامه ای، به دفتر یک شرکت جعلی در خیابان سهروردی مراجعه کردم. با تنظیم قرارداد خرید یک دستگاه خودروی اسپورتیج 2016 به قیمت 155 میلیون تومان، مبلغ صد میلیون تومان به مدیر شرکت پرداخت کردم و قرار شد بقیه پول آن را در زمان تعویض پلاک پرداخت کنم. بعد از یک هفته متوجه شدم خودرو متعلق به فرد دیگری است. برای پیگیری موضوع به دفتر شرکت رفتم و متوجه شدم مدیر شرکت دفتر کارش را ترک و از آنجا فرار کرده است.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده کلاهبرداری صد میلیون تومانی از خریدار خودرو اسپورتیج، زن جوانی که پیش از این به عنوان منشی در شرکت صبا کیمیای پاسارگاد مشغول کار بود، با مراجعه به پلیس آگاهی عنوان کرد مدیر شرکت به نام مسعود 34 ساله در زمان حضور وی در شرکت از او خواستگاری کرده و در این پوشش و به بهانه خرید یک دستگاه خودروی پرشیا مبلغ 15 میلیون تومان از اعضای خانواده اش گرفته است.

او افزود: وقتی خواهرم برای گرفتن پول با او تماس گرفت، ما را تهدید به قتل و اسیدپاشی کرد. در ادامه تعداد دیگری از مالباختگان شرکت شناسایی شدند. یکی از آنها به کارآگاهان گفت: مسعود با معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری، مدعی شد در زمینه تجارت و واردات خودرو نیز فعالیت دارد و به این بهانه پیشنهاد شرکت در سرمایه گذاری در زمینه واردات خودرو را مطرح و از من90 میلیون تومان گرفت، اما پس از مدتی نه خبری از ماشین شد و نه پولم را پس داد.

با پیگیری پرونده مشخص شد، متهم سال گذشته در پرونده ای دستگیر و با قرار یک میلیارد و 200 میلیونی آزاد شده بود. سرانجام متهم ششم شهریور در قیطریه شناسایی و دستگیر شد.