آرشیو چهارشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۳۵
ورزش ایران
۱۰

آیا ملی پوش اسکی پناهنده شده است؟

ملی پوش اسکی که برای شرکت در رقابت های رول اسکی به سوئد سفر کرده بود، هنوز به ایران برنگشته است، درحالی که رئیس فدراسیون شایعه پناهنده شدن وی را بی اساس می خواند.

اعزام یک سرمربی و اسکی باز به رقابت های رول اسکی سوئد در حالی صورت پذیرفت که پیش از این رقابت ها گفته شده بود، اردوی تیم ملی آلپاین در اتریش به دلیل مشکلات مالی برگزار نمی شود اما هر ورزشکاری که مایل است در این کشور تمرین کند، باید با هزینه شخصی برود.

آنچه کمی نگران کننده است، حواشی پیش آمده پس از سفر ملی پوش صحرانوردی به سوئد است. یاسین شمشکی، اسکی باز شماره دو رشته صحرانوردی به همراه مصطفی میرهاشمی سرمربی تیم اسکی صحرانوردی به سوئد رفت. به نوشته خبرگزاری مهر ظاهرا همسر شمشکی در این سفر وی را همراهی کرده اما تنها این میرهاشمی بود که از این سفر به ایران بازگشت. برخی شنیده ها حاکی است، شمشکی قصد پناهندگی در سوئد دارد. سیدعبدی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی با تکذیب پناهندگی شمشکی می گوید: این شایعه اصلاحت ندارد. متاسفانه آن طور که ما شنیده ایم در فرودگاه کیف و وسایل اسکی باز ما را دزدیده اند و تاخیر ورود وی به کشور به همین دلیل است.

وی در پاسخ این سوال که سرمربی تیم به تنهایی به ایران بازگشت و به نظر می رسد موضوع به همین سادگی نیست، گفت: پرواز سرمربی تیم با ملی پوش اسکی فرق داشت.

استعفای سرمربی اسکی

سید جواد صید سرمربی تیم ملی اسکی روی چمن بزرگسالان ایران و سرپرست تیم های ملی پس از پایان جام جهانی ایتالیا از این سمت ها خداحافظی کرد.