آرشیو چهارشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۴۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آزردگی خاطر فرهنگیان بابت ریخت و پاش در صندوق ذخیره و بانک سرمایه

افشای حقوق های نجومی و ریخت و پاش در اندوخته های فرهنگیان یعنی صندوق ذخیره و بانک سرمایه موجب تشدید آزردگی خاطر فرهنگیان شد.

کانون تربیت اسلامی به مناسبت بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در بیانیه ای با تاکید بر تشدید آزردگی خاطر فرهنگیان در ماه های اخیر بابت افشای حقوق های نجومی و ریخت و پاش در اندوخته های فرهنگیان یعنی صندوق ذخیره و بانک سرمایه، اعلام کرد: اگر حساسیت لازم نسبت به مشکلات فرهنگیان و کفایت لازم در مدیریت سرمایه های اقتصادی کشور وجود داشته باشد می توان بسیاری از کاستی های معیشتی معلمان را مرتفع ساخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: در کشور ما یک میلیون فرهنگی عهده دار تعلیم و تربیت 13 میلیون دانش آموز می باشند و به عبارتی سرنوشت و آینده کشور در دستان معلمان است، معلمانی که جزء تحصیلکرده ترین کارمندان دولت محسوب می شوند و ضرورت دارد برای زندگی و معیشت معلم چاره ای اساسی اندیشیده شود تا معلم بدون دغدغه بتواند تنها به تعلیم و تربیت دانش آموزانش بیندیشد.

کانون تربیت اسلامی تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی برنامه ریزی و ایجاد گشایش در موضوع معیشت فرهنگیان مسئله ای لاینحل نیست به شرط آنکه دولتمردان به جایگاه آموزش و پرورش در حد اهمیت و منزلت این جایگاه نگاه کنند نه کمتر.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: معلمان هیچگاه مشکلات و کمبودهای مادی خویش را به پای دانش آموزان ننوشته اند و در انجام رسالت پیامبرگونه خویش و ایفای کامل حقوق آموزشی و تربیتی نسل آینده فروگذار نمی کنند و خصوصا در شرایط کنونی که دشمن با ابزار ماهواره و اینترنت و امثال آن، اندیشه و باور نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را هدف قرار داده است، فرهنگیان برای تربیت و مصونیت بخشی آنان با تمام توان تلاش خواهند کرد.