آرشیو شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۷
صفحه اول
۱
یادداشت

سال بهبود کیفیت و محتوای آموزشی

محمد فاضل (مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش)

از امروز سال تحصیلی96 95 آغاز می شود. به این منظور قرار است رئیس جمهور با حضور در یکی از مدارس، زنگ شروع فعالیت های آموزش و پرورش را در یک سال تحصیلی به صدا درآورد؛ سالی تحصیلی که برای هرچه بهتر برگزار شدن آن تمامی نیروهای آموزش و پرورش دست به دست یکدیگر داده اند تا 105 هزار مدرسه با آمادگی کامل آغوش خود را برای پذیرایی از 5/13 میلیون دانش آموز باز کنند.

تمامی فضاهای آموزشی کاملاتجهیز شده و همکاران ما نیز در آموزش و پرورش ساماندهی شده اند تا سال تحصیلی جدید با نشاط،آرامش و بدون کمترین مشکلی آغاز شود. درچند سال اخیر به دستور وزیر آموزش و پرورش پروژه مهر در دستور کار قرار گرفته و براساس آن آماده سازی همه جانبه مراکز تحصیلی هر سال دنبال می شود.

آنچه تاکید ویژه ای روی آن داریم کیفیت بخشی به آموزش و پرورش است، به همین دلیل تعداد بیشتری از مدارس کشور تحت پوشش و کیفیت بخشی قرار گرفته است و آموزش های لازم به منظور آمادگی اولیای مدرسه و عوامل اجرایی ارائه شده تا به این شکل توسعه کیفی مدارس نسبت به سال قبل جدی تر دنبال شود.

امسال تجهیز مدارس نیز با گستردگی بیشتری انجام شد و برای بالابردن کیفیت محتوای آموزشی تلاش های زیادی شد. یادآوری می شود که تلاش هایی ویژه برای رفع کمبود ها در مناطق محروم صورت پذیرفته تا هیچ دانش آموزی در کشور به دلیل دسترسی نداشتن به امکانات آموزشی از گردونه آموزش خارج نشود. به این منظور کارگروه هایی ویژه در مناطق محروم فعال شده است تا کمبود ها و مشکلات دانش آموزان شناسایی و حل و فصل شود، علاوه بر این برای استخدام معلمان در مناطق محروم نیز امتیازهای خاصی در نظر گرفته شده است.