آرشیو شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۷
سیاسی
۲

عمق نفوذ ایران در منطقه بی سابقه است

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاکید کرد: ما در مقاطع مختلف در منطقه نفوذهایی داشته ایم، اما عمق نفوذی که اکنون ایران در منطقه دارد در هیچ دورانی وجود نداشته است.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در یادواره 1100 شهید شهرستان ملایر تصریح کرد: بعضی ها به غلط می خواهند به مردم بقبولانند که ما منزوی هستیم و باید از انزوا خارج شویم؛ این سوال مطرح است که اگر ما منزوی هستیم پس چرا دشمن می خواهد با ما پیمان ببندد و ارتباط داشته باشد؟!

وی تجربه دفاع مقدس را گرانبها خواند و تصریح کرد: هرکس بخواهد در یک جنگ نابرابر پیروز شود، روش دفاع مقدس ما، روش موفقی خواهد بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به ویژگی های نظام جمهوری اسلامی که اختصاصی هستند، اظهار کرد: یک ویژگی مهم نظام جمهوری اسلامی، رهبری آن است؛ من نمی خواهم رهبر انقلاب را با دیگر رهبران دنیا مقایسه کنم اما در کجا چنین رهبری با این تقوا و دلسوزی برای آحاد مردم پیدا می کنیم؟

سرلشکر سلیمانی اضافه کرد: چفیه ای که رهبر انقلاب به عنوان نشانه دفاع مقدس و در جایگاه یک رهبر بزرگ و مرجع تقلید به گردن می اندازند، یک تذکر دائمی و زنده به ارادتمندان دوران دفاع مقدس است که یکی از فلسفه های آن ارادت ایشان به آن دوران پاک را نشان می دهد.

وی وحدت را یکی از مسائل مهم مورد نیاز امروز جامعه خواند و تصریح کرد: وحدت این نیست که فقط در انتخابات در اطراف یک شخص وحدت کنیم بلکه مهم ترین موضوع اساسی، لزوم وحدت در مقابل دشمن است.

فرمانده نیروی قدس سپاه همچنین با اشاره به جایگاه ویژه حج و احرام در میان مسلمانان گفت: خداوند شجره خبیثه آل سعود را لعنت کند که بیت الله الحرام، این جایگاه با عظمت عالم اسلام را به ناحق مصادره کرده است.