آرشیو شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۷
جامعه
۱۷

طنین زنگ مدرسه،در سراسر کشور

امروز سال تحصیلی 96 95 آغاز می شود؛ سالی که وزیر آموزش و پرورش درباره آن گفته، پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید بیش از 13/5 میلیون دانش آموز از دوران پیش دبستان تا دبیرستان با نیازهای ویژه مشغول تحصیل شوند.

به گزارش مهر، علی اصغر فانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه دیروز تهران با تاکید بر این که نباید هیچ دانش آموزی از تحصیل بازبماند، افزود: 134 میلیون جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی جدید تهیه شده و در حال توزیع است و برای پایه دهم که مصادف با اولین سال بازگشایی این مقطع تحصیلی است، 140 هزار جلد کتاب تهیه شده است.

فانی اظهار کرد: امسال دو ساعت درس انسان و محیط زیست، دو ساعت تفکر و سواد رسانه ای، دو ساعت کارآفرینی و دو ساعت درس انسان و سلامت به دوره متوسطه دوم اضافه شده است. وی توضیح داد: در جهت حمایت از مناطق محروم نیز 3000 راهور آموزشی بر کار معلمان ونیز بر توسعه کارگاه ها و سامانه گرمایشی روستایی، ایاب و ذهاب، توزیع کتاب و بهداشت دهان و دندان در مناطق محروم نظارت خواهند کرد.

فانی ابراز کرد: در بخش فرهنگی نیز حدود 750 دارالقرآن در سراسر کشور ایجاد شده و حدود 700 هزار دانش آموز در قالب راهیان نور به مناطق جنگی و مرزی اعزام شده اند.

وی یادآور شد: تعلیم و تربیت کشور نیازمند مشارکت آحاد مردم همچنین سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی است و توجه هرچه بیشتر به آموزش و پرورش ایجاب می کند با در اختیار داشتن 107 هزار باب مدرسه با بدنه جامعه و مردم ارتباط تنگاتنگ داشته باشد و از ظرفیت های جامعه در امر آموزش و پرورش استفاده کند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: نباید انتظار داشت تعلیم و تربیت از طریق بخش دولتی به ثمر برسد، بلکه حضور و مشارکت آحاد مردم در امر تعلیم و تربیت راهکار اساسی برای تحقق این مهم است. فانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش کشور از پشتوانه قانونی برای تحول برخوردار است. آموزش و پرورش با داشتن سند مدون تا افق 1404 همین طور در قالب برنامه ششم توسعه اجرای متوازن و همه جانبه سند تحول را در دستور کار دارد.

به گفته وی، براساس سند تحول تلاش می کنیم در ابعاد مختلف اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، هنری، تربیت بدنی و انسانی در جهت ارتقای آموزش و پرورش تلاش کنیم بویژه بر تربیت انسانی دانش آموزان در قالب این سند تاکید شده است.