آرشیو شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۷
ورزش ایران
۱۰

سرعتی زن تیم ملی والیبال دختران بعد از ششمی در آسیا

فرنوش شیخی: می توانستیم به نیمه نهایی برویم

سرعتی زن تیم ملی والیبال، از نمایش قابل قبول در آسیا خوشحال است. هرچند فرنوش شیخی معتقد است تیم می توانست در avc کاپ با شکست ژاپن به نیمه نهایی برسد، اگر خسته نبود. با این حال پنجمی باشگاه های آسیا و ششمی avc کاپ را بهترین نتیجه برای تیم ملی والیبال دختران می داند. تیمی که با مایدا سرمربی خارجی اش، اعتماد به نفس و خودباوری اش حسابی بالارفته تا حدی که جلوی همه تیم ها برای برد بازی می کند.

پنجمی باشگاه های آسیا و ششمی avc کاپ بهترین نتیجه برای تیم شما بود؟

پنجمی در باشگاه های آسیا برای ما بهترین نتیجه بود.چرا که ما در پلی آف به تیم پرمهره قزاقستان خوردیم. شکست این تیم و صعود به نیمه نهایی خیلی سخت بود. چرا که هم بازیکنان خیلی حرفه ای داشت و هم مثل ما سرمربی خارجی. اما حالاهم با ششمی در avc کاپ، فدراسیون به هدفش رسید.

می توانستید بهتر از این هم نتیجه بگیرید یا نه؟

به نظرم در avc کاپ می توانستیم ژاپن را ببریم و به جمع چهار تیم اول برسیم. اما چون قبل از آن خیلی بازی انجام دادیم، واقعا خسته بودیم و فقط توانستیم یک ست از این تیم بگیریم. البته تیم خیلی قوی بود.

تجربه کار با سرمربی خارجی چطور بود؟

مایدا خیلی به تیم ما کمک کرد. او در کارش توانایی خاصی داشت. مایدا بیشتر از مسائل فنی، روی اعتماد به نفس و خودباوری بازیکنان تاثیر مثبت گذاشت تا مقابل تیم هایی مثل چین و ژاپن که در المپیک مقام دارند، بدون ترس بازی کنیم و جلوی همه تیم ها فقط به برد فکر کنیم.

ظاهرا شما آن قدر نمایش خوبی داشتید که مایدا راضی بود، هرچند بین چهار تیم اول دو تورنمنت قرار نگرفتید.

بله همین طور است. هم مایدا راضی بود و هم فدراسیون. چرا که هدف برای این دو تورنمنت دقیقا همین بود که خدا را شکر به آن رسیدیم.

شما برای اولین بار در دو تورنمنت پشت سر هم مسابقه دادید. خستگی مسابقه قهرمانی باشگاه های آسیا روی کار بچه ها در avc کاپ تاثیر داشت؟

به طور حتم حضور ما در تورنمنت قبلی روی کارمان در avc کاپ تاثیر زیادی داشت. البته این تاثیر مثبت هم بود. تیم ما با سابقه کم حضور در avc کاپ نیاز به تجربه زیاد دارد. رقابت های قهرمانی آسیا فرصت خوبی بود تا ما بتوانیم با تیم های بزرگ دنیا و آسیا بازی کنیم.